Annons:
Etikettallmänt
Läst 3896 ggr
Vosjes
2/4/11, 9:38 PM

Nya kompisar!

Igår när vi var ute på promenad träffade lite nya kompisar både jag och vovven.

En jätte fin Border Collie kille som våran tik blev lite kär i - oj vad hon blev ledsen när de skulle sluta leka och gå hem. Oskyldig

OT - Vädret är verkligen livsfarligt här i Stockholm, jag har halkat flera gånger idag Skäms

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Honestyisdead
2/4/11, 10:07 PM
#1

Alltid kul med nya kompisar :)
Och ja, vädret är förrädiskt just nu Obestämd

twinkime
2/4/11, 10:42 PM
#2

som sgat alltid trevligt med nya kamrater =). Men var försiktig  nu när det är så pass halt som det är!

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Vosjes
2/4/11, 11:17 PM
#3

Jo då, jag är försiktig allt men ändå halkar jag nu när det ligger snö över isen. Obestämd Och det är jätte roligt och bra att vi hittat nya kompisar då min tik verkligen behöver lite träning ihop med hundar hon inte träffat förut.

Den bästa träningen i detta beteende är att låta henne träffa hundar vi möter men grannarna är livrädda för henne även fast hon är jätte snäll och när vi fått bukt på detta kan hon gå lös nästan hela dagarna!
Det är en annan sak, hon fick ju springa lös ihop med den nya hunden efter att de hälsat och allt gick bra och hon är verkligen jätte duktig lös.

Finns det någon med mindre hundar och typ terrier hundar runt stockholm haninge vendelsö området? Det skulle vara super om min tik fick träffa några snälla sådanna Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

twinkime
2/4/11, 11:25 PM
#4

Ja det är inte lätt att se var isen ligger då jag brukar själv halka väldigt ofta under vintehalvåret.

Ja som sagt det är inte alla hundägare som vill att hundarna skall hälsa på varandra. Ja det är något man får respektera all människor har någon sorts av rädsla. Och viss är hundrädda. vad roligt att höra att det går så bra att ha henne lös.

Jag tänker anordna en hundträff i sthlms området i mars du är varmt välommen att delta.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Vosjes
2/4/11, 11:57 PM
#5

Jag respekterar grannarnas rädslor och därför får de inte hälsa och inte för att låta sur men grannarna själva har ju större hundar än mig och mot alla andra går det bra - det är inte lätt att vara ny i området. Obestämd

Jag har hört det - vi får se hur det går om jag visar upp mig på hundträffen eller ej Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Upp till toppen
Annons: