Annons:
Etikettbeteende
Läst 3634 ggr
Honestyisdead
2011-02-06 14:42

Gnagande som valp?

Var din/a hund/ar jobbig som liten?
Förstörde den inredningen? Eller kläder? Tuggade den på er?

Eller ni hade tur och hade en valp som bara tuggade på leksaker och ben?

Annons:
Mymlan
2011-02-06 14:45
#1

Casper *1 år* han tuggade inte sönder saker, han pysslade med sina ben, leksaker..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

AnneN
2011-02-06 14:46
#2

Velvet tuggade på ALLT då hon var valp, allt från kökstolar till kläder till kartonger, mm smulade hon gärna sönder till molekyler i obevakade ögonblick, trots att hon hade massor med leksaker och ben.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
2011-02-06 14:50
#3

Max tuggade en del. Skor om man inte hade stängt in dom i hallen te.x. Och i sovrummet lyckades han få tag i en liten bit tapet, som han drog i, slutade med att strimmor av tapeten lossnade hela vägen upp till taket hahaha :) Han rev också ut saker ur köksskåpen om han lyckades öppna dom då han var ensam.

Hades var duktig. Förstörde nog en sko bara. Sen förstörde han 2 grindar vi hade när vi försökte ha honom instängd i käket när han var ensam hemma. Det gick inte. Han kom ut hur vi än försökte. Sen när vi lät honom vara fritt i lägenheten sov han lungt.

[Forest]
2011-02-06 15:41
#4

Jag hade räknat med en del tuggande, men nee inget har hon tuggat på direkt. Kanske ett par sudd och en hoppgroda miste sitt ena bakben. Men det är ren slarv av dottern som lämmnar småplock. Sen är Enja en liten tjuv hon tar gossedjur som är dotterns o strumpor,vantar men dessa biter hon inte sönder utan sammlar mer på dom i sin bädd :)

[Vargnatt]
2011-02-06 16:05
#5

Aramis har tuggat sönder lite kläder och några skor, men aldrig varit på inredningen i alla fall Glad.

Oss tuggade han lite på också, och skulle dra i våra kläder ibland och så men det var inte så farligt ändå.

[Yezz-an]
2011-02-06 16:09
#6

Jag hoppade över valptiden då jag tog en omplaceringshund på 1,5 år Tungan ute

Men jag har faktiskt en som jag köpte som valp. Lilla Loppan har bara tuggat på sina tuggben. Men å andra sidan så blev hon inte heller lämnad ensam som valp…. eller blev hon det? Obestämd

Återkommer… ska kolla med mina söner.

Annons:
Workingdog
2011-02-06 16:13
#7

Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det var med Tyra för 3 år sedan. Men jag kommer ihåg att såfort hon fick tag på en penna låg den i 1000 bitar några sekunder senare ;)

Men Minna var riktigt duktig! Det ändå hon har förstört ( men som fortfarande går att använda ) är pappas skosnören som hon tuggade på en gång, och min USB-sladd, dock inte avbiten så den fungerar fortfarande :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Vosjes
2011-02-06 16:38
#8

Hund 1:
Var livrädd för allt som hade med inomhus att göra då han aldrig vart inomhus tills vi fick honom (född och uppväxt i hundgård)
Efter tillit till hemmet rev han sönder hela hemmet när vi vände ryggen till honom - han klarar inte av att bli lämnar i ens fem minuter än idag efter 15 år.

Hund 2:
Tuggade sönder hela trappan och alla hundleksaker.

Hund 3:
Tuggade på ben och snuttade på tyger som kuddar,filtar kläder.

Hund 4:
Tuggade sönder allt som kom i hans väg - allt från skor till leksaker till sladdar till dörrar till stolar och allt inklusive det som inte ens går att tugga på.
Efter tre års ensamhets träning får han mycket mindre separations ångest men får det fortfarande och tuggar sönder precis allt och speciellt klack skor.

Hund 5:
Tuggade sönder några pip leksaker och bollar..

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Lenas-bus
2011-02-06 16:53
#9

Mina egna hundar som jag haft från valp lärde jag redan från början vad dom fick och inte fick ha,så där har ingenting tuggats sönder,Spike vet det också men har svårt att inte sno ät sig en vedklabbe iblandGlad

[Yezz-an]
2011-02-06 17:56
#10

Tillägg till #6

Lilla Loppan har varit ensam som valp (vilket jag inte kom ihåg).

Och inte tuggat på nåt annat än sina tuggben. Jag hade en snäll Jack Russelvalp med andra ord Glad

Sophiies
2011-02-06 18:45
#11

Har en liten valp här hemma som tuggar på sig själv, mig och strumpor. Sen äter hon ALLT hon hittar på golvet. Men tackolov så tuggar hon inte på inredningen. Mer tyg som hon tuggar på som tröjor och sånt.

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

twinkime
2011-02-06 20:54
#12

Har inte haft Alfons som valp och han ahar aldrig tuggat på saker hemma hos mig. Min förra fodervärds hund  tuggade heller aldrig på något så faktiskt rätt skönt..

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Upp till toppen
Annons: