Annons:
Etikettallmänt
Läst 4571 ggr
Honestyisdead
2/7/11, 8:54 PM

Vem passar hunden?

De gånger du ska bort en tag och inte kan ta med din hund, vem passar din hund då?

Menar nu att man är borta så pass länge att hunden inte kan vara ensam. Ibland händer ju det.

Blir det hunddagis, familj, vänner eller vem?

Annons:
[Vargnatt]
2/7/11, 8:55 PM
#1

De gånger det har hänt för oss har det varit sambons familj som passat Aramis. De har själv två hundar av samma ras så det känns tryggt att lämna honom där Glad

Lenas-bus
2/7/11, 9:00 PM
#2

Dom gångerna ställer sönerna upp

Honestyisdead
2/7/11, 9:06 PM
#3

Här har vi grannar. Och Hades passades av exets familj.

Vosjes
2/7/11, 9:13 PM
#4

I sverige passar mor, far, bröderna eller någon kompis i holland om vi har med oss djur passar sambons familj eller kompisar. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Maja2
2/7/11, 9:15 PM
#5

Någon av döttrarna, deras sambos, eller grannen :)

localoca
2/7/11, 9:31 PM
#6

mamma och pappa kommer först, men annars ställer mina vänner gärna upp

Annons:
Sophiies
2/7/11, 9:37 PM
#7

Här är det familj och vänner som passar hunden om jag ska bort. Måste känna att jag vet att jag kan lita på personen till 100% och att dom vet hur mina hundar fungerar.

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

AnneN
2/7/11, 10:05 PM
#8

Är sällan både jag och sambon är borta någon längre tid utan hunden, men de få gånger det hänt så har vi en snäll svärmor och snälla vänner som ställt upp som hundvakt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tusen
2/7/11, 10:16 PM
#9

Eftersom vi har hästar är vi aldrig borta samtidigt hela familjen. Vi har vuxna barn så de är hemma med hunden då vi andra inte är det.

[Yezz-an]
2/7/11, 11:21 PM
#10

Jag utnyttjar mina söners tjejkompisar  Tungan ute Dom blir bara glada över att få ha en lägenhet för sig själv, istället för att va hemma hos sina jobbiga syskon och föräldrar Glad

[Forest]
2/7/11, 11:35 PM
#11

Chanel har vart med grannen i 1 v, Enja har vi uppfödaren till som även kan ta Chanel vid behov men vi kommer planera in semester med hundarna då jag tycker itne det är besvär att ha dom med sig vi åker inte utomlands utan blir någ Öland eller Västkusten inget inbokat. Enja är ibland hos uppfödaren något hon älskar både hundar o extramatten är älskade av henne känns helt underbart :)

Gasoline
2/8/11, 8:56 AM
#12

Vi brukar aldrig hamna i sådanna situationer så att vi  antingen inte kan ha honom hemma eller i bilen. De få gånger de har hänt har min sambos kusin tagit hand om hunden.

[imaginepeace]
2/8/11, 10:47 AM
#13

Min mamma ställer för det mesta upp när det är kort varsel, annars har vi en massa hundvana vänner Glad

Annons:
twinkime
2/8/11, 11:13 AM
#14

Lämnar sällan bort min hund på passning, då jag inte tycker om att han skall behöva vara hos andra människor. Men om jag verkligen måste ha passning så lämnar jag bort han till vänner som jag litar 100% på och vet kan ge han rätt stimulering som han behöver och som använder mjuka metoder mot hundar.

Hunddagis är jag inte alls förtjust i att en hund skall behöva sitta på och känner att det är absolut inget allternativ för min hund. Tycker verkligen det är sorgligt så många dagishundar det finns.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Fridaaaa
2/8/11, 11:18 AM
#15

Svärmor och "styvsvärfar" passar henne då hon litar på få människor :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridaas
2/8/11, 3:05 PM
#16

Antingen svärföräldrarna, sambons morbror, min pappa eller min moster tar henne om det skulle behövas.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

MoaW
2/8/11, 4:49 PM
#17

Familj Glad Dobby kan jag inte lämna bort, det går inte att låta vem som helst passa honom. Så då är det första hand mamma eller pappa, andra hand mormor. I värsta fall bror, men då krävs en del övertalning Tungan ute

Viggo går dock att lämna till vem som helst, men har aldrig behövt lämna honom på dagis eller liknande då vi har folk i kö som vill passa honom Tungan ute

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Zabina
2/9/11, 8:35 AM
#18

Vi hamnar inte ofta i den situationen, men då det händer är det alltid pappa som är hundvakt. Några gånger har han varit hos sambons morbror, men där har jag satt stopp, han är alldeles för stimmig med honom och hem kommer en uppjagad och stressad hund Rynkar på näsan Jag säger som #14, jag måste lita på personen fullt ut och veta att min hund tycker personen är okej. Personen måste dessutom kunna läsa hans beteende bra och ge honom stimlans därefter, veta hur han/hon ska bete sig om hunden blir stressad osv. Egentligen passar bara min pappa in på den beskrivningen.

Upp till toppen
Annons: