Annons:
Etikettveckans-fråga
Läst 6457 ggr
twinkime
2/11/11, 9:52 AM

veckan fr.v.7

Vad är en dålig hundägare för er? motivera gärna era svar =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Annons:
Lenas-bus
2/11/11, 11:40 AM
#1

Svår fråga beror ju på vad man sätter för värde på hunden…men jag ska svara utifrån vad jag anser och står för.

En dålig hundägare är i mina ögon en som inte sätter sina djur i första rum och som inte ser hunden som en familjemedlem fullt ut.

En dålig hundägare är också en som inte ser till hundens behov i största möjliga mån,en som sätter dem i bur,en som slår använder verktyg strypkoppel osv osv på sin hund i stället för att lägga ner all sin själ för att få det att fungera på ett positivt sätt ändå,kastrerar sin hane utan medicinsk orsak till det osv osv…

En dålig hundägare är också en som inte hänger med i utvecklingen angående hund,utan lever kvar i sin sk "alfa roll" och tror att den har en lycklig hund för att den undergivet lyder i allt,kan lika gärna ta med här att även en ägare som tror att den kan likna en varg och därför sända samma signaler som den till sin hund,en människa borde förtå att den är just en människa och att en hund aldrig kan läsa samma signaler hos en människa som den kan hos en annan hund.

Finns säkert flera men jag stannar här….

Honestyisdead
2/11/11, 1:15 PM
#2

En dålig hundägare är en människa som inte vet vad den har i kopplet.

En som inte tillgodoser hundens/rasens behov.
En som inte ger kärlek till hunden.
En som inte låter hunden jobba med kropp och knopp.
En som låter hunden göra precis vad den vill.

Vosjes
2/11/11, 1:28 PM
#3

En dålig hundägare finns inte i min värld, utan det finns bara hundägare som har mindre vett eller kunskap om hundar i olika grad från ägare till ägare men en sämre hundägare är en som inte…

Följer lagar och regler vi har här i Sverige.
Tillgodoser hundens eller rasens behov.
Tillgodoser hundens naturliga behov, äta,kissa med mera.
Ser till att hunden har ett bra och tryggt hem
Tränar hunden fysikt och psykiskt efter hundens behov.

Sen finns det en hel del annat men dessa punkter är relativit viktiga tycker jag.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

fridaas
2/11/11, 1:39 PM
#4

Haha ja vad är en dålig hundägare.. enligt vissa är jag en ytterst dålig hundägare eftersom jag använder halvstryp på min tik och har haft halti på henne och inte var ensam hemma med henne de 3första månaderna utan hon fick följa med överallt, även att hon skakade som ett asplöv och var totalt livrädd för det mesta och flesta…
Men inte ser jag mig som en dålig hundägare för det, tvärtom.

DEt jag ser som dålig hundägare är när de inte följer svea rikes lag, håller sin hund instängd i bilen hela dagarna under tiden som husse/matte jobbar, någon som försöker slå in lydnad i hunden istället för att "leka" in det.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
2/11/11, 1:42 PM
#5

#4 Det finns alltid någon som ska ha åsikter om andra och deras djur. Det kommer man tyvärr aldrig ifrån.

Så länge man själv vet att man inte är en dålig hundägare så rör det inte mig i ryggen ens. Folk som har så mycket åsikter och som höjer sig själv till skyarna, borde nog lägga mer tid på sina djur istället ;)

[Forest]
2/11/11, 2:21 PM
#6

Dålighundägare är när man skaffar hund utan att planerat in hundköpet, att man inte tar sig tid att klura ut vissa problem kan vara skitproblem men behövs kanske lösas på annat sätt.

Hundar är en familjemedlem som man ska vårda o ta hand om så länge hunden lever. men oxå ska man veta när tiden är inne att ta bort sin kära familjemedlem.

Tycker #1 fick med mycket ^^  :)

Annons:
Fridaaaa
2/11/11, 5:00 PM
#7

När man skaffar hund, och sedan inte sköter den som man ska, tex inte rastar den, inte ger hunden den motion & aktivering den behöver, låter den vara ensam hemma hela dagarna (alltså mer än dem 6 timmarna), skiter i att klippa klor, skita i att borsta hunden (om den behöver det), låta hunden sitta i bilen på sommaren när det är varm, ha hunden lös i bilen medans man kör. Ja listan kan göras lång!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
LinaK
2/11/11, 11:48 PM
#10

#2 Håller fullständigt med dig Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: