Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 31943 ggr
[nataschaj]
2011-02-25 15:10

Vad kan det bero på ? (slickar sig på anus)

Min ena hund slickar sig jätte mycket på anus! och då menar ja mycket.

Kan det vara mask?? jag har inte sett någon mask eller liknande

Hon är fin där nere med.

Jag ska ringa till vetten och råd fråga, men vill bara höra med er först om ni vet vad det kan vara!.

är rätt jobbigt å lusna på det på nätterna.

Annons:
Fridaaaa
2011-02-25 15:41
#1

Kanske analsäckarna? Eksem? Mask? Kan vara lite allt möjligt. Skit som har fastnat

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
2011-02-25 15:44
#2

Mask e de inte, de borde ja har märkt å sätt… nej skit tror ja inte då hon är helt ren där.

Såna fall anal säckarna. men hon e inte där å pillar. Men kanske.

Fridaaaa
2011-02-25 15:50
#3

#2 Kan vara rätt mycket:) Men tror inte du behöver oroa dej:P Men ring och fråga en veterinär, kostar ju inget:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2011-02-25 15:57
#4

#2 Du skriver att hon inte är där o pillar, men det är ju just det hon är. Du skriver ju själv att hon slickar sig där hela tiden.

Skulle gissa på analsäckarna.

HAr hunden varit väldigt hård i magen det senaste?

[nataschaj]
2011-02-25 16:12
#5

4 de ja menade att hon inte är i de området där anal säckarna sitter å pillar utan slickar direkt i anuset öppningen där, å de ja har lärt mig så sitter anal säckarna en bit i från på bägge sidorna.

Inte vad ja har tänkt på, men kan nog hända att hon är.

Menman kan väl ge solros olja elr va nu de heter å de mot hård i magen elr hur va de??

LinaK
2011-02-25 16:40
#6

Man märker inte alltid att dom har mask. Jag avmaskade min hund/valp och det kom ut en mask i hans bajs.

Annars kan det vara som dom andra säger att det är analsäckarna som spökar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Honestyisdead
2011-02-25 17:46
#7

#5 Tänte på om det kan vara små sprickor kanske om hon varit hård i magen, de kan ju klia.

[nataschaj]
2011-02-25 17:54
#8

6 ja ska avmaska henne, så fort ja har fått köpt till dem andra med.

7 nej hon är inte hård i magen, kolla förut å de va de som de skulle vara.. dock kand e nog bero på att hn har ätit på nått..för de såg ut som hon hade ätiti råg/vete elr nått liknande…

[Forest]
2011-02-25 18:48
#9

Analsäckarna ser man ju inte alltid om det är dom, menar vissa åker kana direckt för tömma dom själva. Andra biter sig i rumpan och andra gör som Enja inte ett skvatt utan henne får jag ha lite koll på o känna på mellan varven. (har problem med säckarna) Då jag itne har någon som slickar sig i baken vid a-säckarna men fd grannens ena hund gör det o blir nästan lite tokig biter o beter sig som en galning. Sa dom till mig. men mask ja det är inte alltid man ser det jag har gjort kolla masken test som jag köper på apoteket :) på så vis avmaskar jag inte i onödan.

[nataschaj]
2011-02-25 19:53
#10

9 ja ska ändå avmaska alla 2 ggr detta året pga av att smittskyddsverket har varna många i v.götalandet om den förbannande masken, nu minns ja inte var den hette.

Lika så katterna ska avmaskas med,

Fridaaaa
2011-02-25 20:07
#11

#10 Ja katter ska ju avmaskas 2-3 ggr/år men en hund ska bara avmaskas om man misstänker mask eller om den har det, inte annars, man kan inte avmaska i förebyggande syfte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Puma77
2011-02-25 20:16
#12

#10 Dvärgbandmasken menar du? ;)

 

//Pia

[nataschaj]
2011-02-25 20:28
#13

11 det vet ja, men ja tänker ändå göra de oavsett, å de gör ingenting om man gör de 1 gång, sen har ja 2 unghundar med.

12 ja så kan den heta!

Annons:
[Forest]
2011-02-25 21:44
#14

11 katter ska man inte maska av heller utan att den har mask, jag körde även på dom kolla masken test. Nu har jag inte kvar nån misse tyvärr :-/

Fridaaaa
2011-02-25 21:47
#15

#14 Det sa veterinären att man ska göra med katter då de äter mycket möss och då kan de lätt få mask i sig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ZooZo
2011-02-25 21:49
#16

Kom att tänka på en ganska obehaglig sak: Eller, något det kan vara, typ läckage kanske, att slutmuskeln inte håller ihop och/eller att hon behöver gå på toa oftare pga att det trycker på, kanske en kombination av dessa, som gör att det kommer ut ngt som hon tycker att hon måste tvätta bort..

Har läst att det inte är ovanligt att djur blir sexuellt utnyttjade av (störda) människor, och det kan ju orsaka sådana problem hos hunden. Är det en omplacering? Kan man ju fundera på vad den har varit med om i tidigare hem isf…?

Hoppas det här inlägget inte anses som för stötande, då får det tas bort isf. …

[Forest]
2011-02-25 21:54
#17

16 åfy ja du brrrr vad äkligt ursh nu vart man pisst på män igen Rynkar på näsan tur min man arbetar inatt slapp jag bli sur på honom. Flört

[nataschaj]
2011-02-25 21:54
#18

16 nej hon har inte det hahaha går ja ut med henne så gör hon sitt 1 gång sen är det bra!.

tror knappast att den familjen har haft sex med sina hundar så himla fina dem va i pälsen m.m, sen har inte hon kvinnan nått behov å köra fingrar m.m i hundens anus… men ja kan fråga henne! förra ägaren asså.. om hon har slickat sig å de innan..

Upp till toppen
Annons: