Annons:
Etiketthundmat
Läst 3641 ggr
rahl
2011-02-25 20:24

Era erfarenheter av hills j/d

Var ni nöjda med det eller inte? Varför?

Jag har en hund med ledinflammationer och gav hennes färskfoder men det kan skapa inflammationer sa en kunnig till mig så jag tänkte testa detta. Tyvärr får det vara burkmat för att hon gillar inte alls torrfoder - det spelar ingen roll vilket, hon kan svälja flera dagar om vi skulle bara ge henne torrfoder.

Annons:
[iurochskur]
2011-02-25 20:32
#1

Jag hade Hills innan royal canin och båda fodrena har varit super bra till Shanti.

fridaas
2011-02-26 00:17
#2

Jag hade aldrig gett min hund Hill's. Dels för att det är svindyrt och innehållet är inte heller det bästa i det.

Hade det varit min hund som fått problem med leder och inflammation hade jag fortsatt ge henne färskfoder, men valt ett av dem bättre, även inom färskfoderna finns det i mina ögon skitfoder, precis som i torrfodersbranschen.

De som jag pratat med och som sagt sig vara "kunniga" inom foderområdet och klankat ner på färskfoder har oftast varit veterinärer och säljare i djurbutiker, så visst kan man tycka att de borde veta, men kollar man runt lite på hur det ser ut med deras utbildning, är det i de allra flesta fall torrfodersbolagen som har utbildat dem och sponsrar dem, klart att det är bättre med Hill's då, som rekomenderas av de flesta veterinär, även att färskfoder är bättre rent näringsmässigt sätt och mer naturligt för hunden, det bästa är iofs BARF, men har man inte kunskapen så är färskfoder ett bra alternativ.

Nu blev det här inlägget kanske väldigt sluddrigt, men summan av kardemumman är iaf, att fortsätt med ett bra färskfoder, Nordic eller VomogHundemat är de bästa enligt mig, och tillsätt glykosamintillskott så borde hunden må bra. Jag personligen har väldigt svårt att tro att färskfoder ska göra att hunden får muskel- och/eller ledinflamationer.

Och träna rätt, nu vet jag inte vad det är för ras du har, men att bygga upp muskler och leder på rätt sätt gör mkt för hälsan, t.ex. är det inte bra att låta din hund hoppa och krypa eftersom den har problem med lederna, istället är kanske vattenträning bättre, då det är avlastning för lederna och att gå i skog och mark, låta hunden ta det i sin takt, låta den klättra upp för backar, över träd och stenar, men inte hoppa och skutta allt för mkt..

Nej nu ska jag inte svamla mer för det blir nog bara för stor förvirring, både för dig och mig Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

rahl
2011-02-26 06:41
#3

#2 nej men just den kvinna på rehab säljer bravo och alltid rekommenderar det om det inte är så att hunden kan förvärra sina inflammationer av rött kött därför ska vi inte ge det.

Glukosamin testade vi 4 olika utan resultat. Rehabilitering gör vi sedan janurari 1-2 gånger i veckan på ett bra ställe. Hon är en omplaceringshund så jag vet inte raser i henne

Upp till toppen
Annons: