Annons:
Etikettallmänt
Läst 7231 ggr
Vosjes
2011-02-17 22:26

Vad sur jag blir!

Min hund går bra ihop med alla hundar - hon låter och ser ut som ett monster tills dom får nosa och sen går allt bra både hos tikar och hanar men idag kommer det en utländsk man och släpper sin hund när vi är ute och går och min hund skäller och muffar som alltid vi får äntligen tyst på henne men då går hans hund till anfall mot min hund.

Jag säger till honom att ta bort sin hund som försöker bita min hund hela tiden.

Han gör absolut ingenting och min hund blir mer och mer aggressiv när hunden går runt mig och morrar,skäller och gör små utfall mot oss. Jag håller i min hund och ser till att hon inte biter den hunden för då blir den andra hunden riktigt skadad och det vill jag inte.

I alla fall fortsätter vi gå medans jag försöker se till att min hund inte blir biten eller biter andra hunden medans hon varnar som attans efter att vi kommit en bit blir den andra hunden vars matte inte gör någonting lite för pågången och får tag i lite päls från min hund då blir min hund as förbannad lika så jag så min hund ställer sig tyst och skäller till ordentligt sen står hon bara och morrar medans jag försöker få med mig henne - den andra hunden försöker göra ett till utfall och min hund skäller till på den ordentligt då springer den skrikande iväg till sin husse trots att min hund inte ens var i närheten av henne.

Mannen blir super förbannad och börjar skrika på ett annat språk typ arabiska så vi bara fortsätter att gå då jag inte orkar hundslagsmål och en massa tjaffs med någon som inte ens kan koppla hunden efter två miljader tillsägelser hunden som anföll oss var en pitbull liknande hund.

Om jag inte hade haft min hund med mig hade jag sagt ett och annat till den mannen men nu vill jag inte riskera min eller andras hundar säkerhet. Jag träffar allt för många udda hundägare den senaste tiden Skrikandes

Om ni ser en utländskliknande man i vendelsö området med en mörkbrun muskelhund hund se till att gå därifrån då mannen verkar inte ens förstå svenska och hunden är aggressiv och mannen släpper hunden lös vid möte av andra hundar.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Honestyisdead
2011-02-17 22:43
#1

Varför finns det folk som inte kan tänka? Som inte kan ta ansvar?

Och varför ska vi bra hundägare få lida för det?

Tur att det inte hände något!

Vosjes
2011-02-17 22:51
#2

Ja det är verkligen super tråkigt när hundägare är så och jag är verkligen super glad över att ingenting hände med varken min eller hans hund.

Tycker bara att det är så otroligt tråkigt speciellt för mig då jag redan försöker träna min hund på att möta andra hundar i kopplat tillstånd och detta gjorde ju inte situationen bättre då hon är ganska osäker vid hundmöten.

Jag har varnat på Hundar iFokus också så ingenting dåligt kan hända med andra hundar här i trakten. Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Workingdog
2011-02-17 22:53
#3

Men herrugud. Ja det finns ju människor och så finns det människor…

Jag vet en här i Tyresö som har sin hund lös, han springer fram och hon står och ropar och ropar men han kommer inte då han inte är lydig. Det är en Yorkie så inte så stor.. Blir så trött på människor som inte kan hålla koll på sina hundar…

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Vosjes
2011-02-17 23:07
#4

I Tyresö vet jag en dam som fick åka akut med sin lilla hund till veterinären för att någon dåre hade bussat hunden på henne och hennes hund super sorgligt.

Här i brandbergen området var det för några månader sedan eller drygt ett år så var det ett gäng som bussade sina muskelhundar typ pitbull på gamla tanters hundar och bara skrattade medans hundarna slet sönder de mindre hundarna och en fet järn kedja hade de i hand också för att "få pli" på hunden. Skrikandes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Workingdog
2011-02-17 23:09
#5

Men herrugud! Ja i vissa människor finns det inget vett alls!!!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Marie80
2011-02-17 23:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej, usch vad hemskt, ingen respekt alls, eftersom jag bor i Västerhaninge och jobbar som dogwalker i haninge så har jag flera hundar i Vendelsö som jag går ut med, så jag undrar vart i vendelsö det är …är det vid vendelsömalmsskolan, eller nära hundrastgården vid albatrossvägen? Så att man är förberedd och håller lite koll. Mvh.Marie

Annons:
EmmaVarg
2011-02-17 23:13
#7

varför ens nämna att det var en utländsk man? kunde lika gärna vara en svensk.

Honestyisdead
2011-02-17 23:25
#8

#7 En svensk som inte kan svenska? Inte troligt.

Honestyisdead
2011-02-17 23:26
#9

Visjes; bra att du varnar till folk som kanske bor i området.

Vosjes
2011-02-17 23:40
#10

#6
Det är mellan hundrastgården vid albatrossen och Vendelsömalmsskolan. Vägen som går mellan skolan och rastgården.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vosjes
2011-02-17 23:43
#11

#7
Ja det är onödigt men i det här fallet var det en utländsk man och han verkade helt enkelt inte förstå svenska och det är även onödigt att jag beskriver hunden men eftersom att folk som bor i mitt område ska kunna känna igen honom om de är ute med sina hundar är det nödvändigt - tycker jag i alla fall Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Workingdog
2011-02-18 08:57
#12

#10 oj dära!? Där har jag gått mååånga gånger. Dock inte med hund men ändå.. Hoppas att han iaf inser att han måste ha hunden kopplad!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[Yezz-an]
2011-02-18 12:22
#13

OJ, oj, oj!!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja…

Det är så här… Att min Jack Russel blev attackerad av en lös hund (som stämmer på din beskrivning) i våras. Även den gången var det någon som inte talade svenska. Rättare sagt så var dom två personer vid det tillfället. Det var inte jag som hade min JR den gången, utan det var extra-matte.
När hon snabbt skulle fånga upp min JR i famnen så gick den andra hunden till anfall och hugg extra-matte så illa på armbågen och överarm, så hon fick uppsöka läkare. Dom som hade den attackerande hunden sa inte "oj!", "förlåt", "hur gick det?"… dom sa verkligen ingenting till henne som blivit huggen. Jag begär inte att dom ska säga något på svenska om dom känner att det är ett språk som de inte behärskar. Men när dom inte ens säger något på sitt eget språk eller ens har ett kroppsspråk som visar att dom bryr sig… ja, då undrar man vad det är för typer. Även då dom såg på när deras hund bet en andra gång, så gjorde dom inget för att få stopp på sin egen hund. Dom stod bara och tittade på.

Vendelsö… Jag har två hundar där som jag passar. De dagar jag har dom så brukar jag ta med alla mina hundar till Vendelsö och promenera förbi Vendelsömalmsskolan till rastgården och tillbaka till Lorensbergsvägen. Nu kommer jag istället plocka upp hundarna från Vendelsö och rasta i Handen. Vill verkligen inte riskera att någon av mina hundar råkar ut för något.

**#4
**Herregud!! Det där har jag totalt missat. Det är ju inte klokt. Fick dom tag på idioterna som gjorde så?

**#6 
**Jag bor också i Västerhaninge Glad Har sju hundar dagtid. Försökte kolla om jag hittade dig som reggad Dogwalker/Hundrastare, men ser ingen med likadana hundar som du har. Men du kanske inte har F-skattesedel? Kul i alla fall att vi är flera på samma forum, med samma yrke och från samma område.

Annons:
Vosjes
2011-02-18 12:30
#14

#13
Oj kanske mannen hållt på såhär länge. Obestämd Jag vet faktist inte om de fick  tag på dom då dom inte synts till på ett tag.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Forest]
2011-02-18 18:38
#15

herre gud hur 17 är folk funtade Förvånad Sen utlänning eller svensk man har väl folkvett iaf. Hoppas att personen med hunden snart kan hittas och att andra som råkar ut för dom polisanmäler allt för denna personen bör inte ha hund iaf inte LÖS hund :)

Vosjes
2011-02-18 19:03
#16

Nej det spelar ingen roll om det är en utländs eller svensk men som jag sa tidigare skrev jag det först för inlevelse i berättelsen och sen för att andra ska hålla ögonen öppna. Flört

Nej jag hoppas att ingen annan råkar ut för detta.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Forest]
2011-02-18 19:07
#17

16 ja, oja ni var ju några som bor i samma stad med o verkar röra Er i samma område så se upp för 17 när ni är ute o går med hundar. Fy låter som en erson man inte vill möta eller hund Tyst

Marie80
2011-02-18 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

10 tack så mycket, det är precis där jag brukar gå, får hålla ögonen öppna och vara lite mer vaksam, jag har mina hundar i koppel men ändå, man vet ju aldrig, när det kommer en lösspringande hund, vad spelar det då för roll om mina hundar är kopplade, det hindrar ju inte den lösa hunden.

13 vad kul, jo, jag är en dogwalker, och har F.skatt men har ingen hemsida, utan var medlem i dogwalking.se förut, men kör nu mitt eget race….på egen hand…

Upp till toppen
Annons: