Annons:
Etikettbeteende
Läst 3733 ggr
Gonee
2/21/11, 2:31 PM

Löpning och juckande?

Hej alla,

Nu är det så att Alexa löper igen efter att ha blivit mamma i september..Våran chihuahuatik som är snart 7 månader har inte börjat löpa.. inget vad jag har märkt än. Alexa är jätte snäll mot Fiona fast hon löper och allt det där. Hon har löpt i ca 2 veckor nu och jag antar att hon är i höglöpet nu.. för hon har börjat jycka på Fiona.. Inte på elakt vis utan bara jyckar i luften. Fiona är alldelse för liten för att komma till hennes höjd.. Alexa är en amstafftik.. Jag har liksom sagt ifrån att hon inte ska göra det.. Eller borde jag bara låta dom vara.. Fiona leker med henne hur mycket som helst.. jag tror inte att hon fattar vad Alexa håller på med när hon jyckar.

Annons:
[Yezz-an]
2/21/11, 2:36 PM
#1

Säg ifrån!!

AnneN
2/21/11, 2:42 PM
#2

Jag säger som #1 säg ifrån, juckandet är en överslagshandling som kan ha många olika orsaker, tex löp (pga hormonerna), stress, över/understimulering, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gonee
2/21/11, 2:43 PM
#3

Jo det är de jag har alltid gjort med alla hundar vi har haft.. Men jag tänkte på om Alexa försöker visa Fiona något med sitt jyckandes. Har aldrig haft två tikar samtidigt förut så kan inte riktigt detta med att tikar jyckar på varann.. Detta är andra gången idag som hon har jyckat på hela två veckor.. Så det händer inte ofta..

Honestyisdead
2/21/11, 2:56 PM
#4

Är jyckande samma sak som juckande? HAr aldrig sett den stavningen förr :)

Gonee
2/21/11, 2:58 PM
#5

haha det är nog samma sak :D eller pratar vi om olika saker.. nee men skämt åt sido så menarde jag juckade :D

Honestyisdead
2/21/11, 2:59 PM
#6

Okey Tungan ute

Annons:
AnneN
2/21/11, 3:07 PM
#7

#5 Jag fixade till det i rubriken så det blir lättare för sökmotorer att hitta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gonee
2/21/11, 3:40 PM
#8

#5 Tack Anne

[Forest]
2/21/11, 3:45 PM
#9

Oja här fick jag med säga ifrån 2 gg sen fatta Chanel att man juckar inte, Enja sa jag till en gång sen fatta hon vinken med då hon skulle jucka tillbaka på Chanel :/ Men ta det i rätt tid, det är som sagt normalt men inget önskvärt :P

Upp till toppen
Annons: