Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3077 ggr
[Yezz-an]
2/23/11, 9:17 PM

Sååå underbara människor det finns!

Senaste veckan har varit händelserik. Jag står mitt uppe i en flytt. Min son står mitt upp i sin flytt. Och min sambo flyttade i lördags. Jag bröt armen under helgen med nervskador som följd. Bilen pajade på söndagen. Bankkortet blev spärrat på måndagen. Hund och kattmaten tog slut. Allt på en gång och jag har inte ens hunnit hämta mig från två nära vänners död för tre veckor sen.

Jag trodde inte jag skulle klara av att rasta hundar nu när ena armen är obrukbar. Men jag ville ändå göra ett försök. På måndag-eftermiddag förklarade jag för hundägarna att jag inte klarat av att gå promenader pga. armen. Och jag sa att det kommer handla mer om en förvaring av hundar än långa promenader. Det blir kissning på närmsta gräsmatta (snarare snöhög). Trots det är dom snälla och låter mig få ha mina 'dagbarn'.

Jag har vid två tillfällen beställt hem pizza från pizzerian, för jag upptäckte att jag inte ens kan bre en frukostmacka Skrattande Då fick pizza från pizzerian duga som en sen frukost/ tidig middag Tungan ute

Idag kom det goa vänner som hade köpt mig en bil GladOch min gamla bil blir lagad, tillräckligt för att kunna köras upp till en bilhandlare för att säljas.
En av hundägarna handlade hem Gorby-piroger och Billy-pizza som jag klarar av att öppna och värma.
Imorrn får jag hjälp med att rasta mina egna hundar så jag kan ägna min tid hos läkaren för nervskadorna i armen och CT-röntgen av huvudet.
På måndag kommer det folk som hjälper till med att packa det sista.

En sån tur att jag passar andras hundar dagtid, för nu är det just dom ägarna som tar hand om mig Glad

Vad vore livet utan hund? Flört

Ps.
Ett tips: Ska ni bryta armen så se till att det bara är skelettet som får sig en fraktur. Det gör så förbannat ont när nerver och muskler fått sig en smäll.

Annons:
Maja2
2/23/11, 9:26 PM
#1

Härligt att det finns nåt att glädja sig över, även när det ser som mörkast ut :)

Honestyisdead
2/23/11, 9:39 PM
#2

Oj vad mycket som hänt!

Ja, det är tur det finns snälla människor Glad Hoppas din arm blir bra igen!

FÅr man fråga hur du bröt den?

[Yezz-an]
2/23/11, 9:55 PM
#3

#2

Slagsmål Skäms Mina hundar hjälpte mig, så det gick bra. Bortsett från att jag fick mig ett litet bett själv.

Honestyisdead
2/23/11, 10:12 PM
#4

#3 SLagsmål med en människa? Förvånad Eller hund Förvånad

Låter hemskt!

[Yezz-an]
2/23/11, 10:57 PM
#5

#4

Med en människa.

Vår ena hund som är omplaceringshund har från första dan när vi fick henne (6 år sen) huggit mina barn om dom skojbråkade eller busade. Eftersom vi märkte det tidigt så har vi kunnat kontrollera det.

Men när det dyker upp ett oplanerat bråk så hugger hon fortfarande.

Min son höll på att råka illa ut för några år sen, men då hugg hunden efter dom som försökte ge sig på min son. Så den gången gick det bra för sonen.

Nu var det min tur. Och hon gjorde likadant igen. Hon räddar den som blir slagen. Tyvärr så tyckte hon inte att jag skulle slå tillbaka, så hon bet mig när jag gav igen på den som var dum mot mig.

Jag skäms för att ha en hund som jag vet kan bitas. Och jag måste alltid ha koll på henne om jag har med henne på barnkalas som blir vilda. Hittills har det aldrig hänt något. Men rädslan finns just om hon är bland skojbråkande barn.
Idag är jag tacksam för att hon är den där bitande hunden som jag skäms över. För hon har hjälpt både min son, och nu även mig.

Det är nog henne man ska ta med sig på krogen, så man vet att man kommer hem välbehållen Flört

[Forest]
2/23/11, 11:57 PM
#6

Åh himmel du har haft mycket otur. Hoppas att allt går bra :) trevligt att du kan skriva iaf

Annons:
AnneN
2/24/11, 1:39 AM
#7

Oj snacka om att du haft otur senaste tiden, men det är sådana gånger man ser vilka som är ens riktiga vänner.

Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt för dig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: