Annons:
Etikettallmänt
Läst 3706 ggr
heeeej
2/24/11, 10:33 PM

hjälp med registrering hos jordbruksverket

Hej! är det någon som vet hur man ska fylla i? där det står "Märkare", är det den som har märkt honom eller vaddå? jag vet ju ingenting om det, sen har jag ju fyllt i chipnummer, men där nere står det "mikrochipremsa" vad ska jag fylla i där?

Jättetacksam för svar, snarast :)

MVH Karin

Annons:
heeeej
2/24/11, 10:53 PM
#1

http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/blanketter/djur/djurmarkn/E21_1A_webb.pdf

här är blanketten, chipnumret där uppe har jag ju fyllt i, är det samma som ska fyllas i på "chipremsa" eller?

Är jättetacksam för svar, snarast :) :)

[Forest]
2/24/11, 10:57 PM
#2

Jag kan tyvärr inte ta hem prog som jag kan läsa det då sonen sitter o spelar det laggar (hög ping som det heter) isf för honom+vän. Men jag vet att jag fylde i mitt namn add och även telenr och hundens namn + chipnr beskrivning på hunden färg och tecken som hon bär.

AnneN
2/24/11, 10:59 PM
#3

Där det står microchipräms så ska du sätta den remsa med chipnummret som skickas med när hunden chippades, har för mig att man ska kunna få ny sådan remsa om man går till veterinär och ber om det.

Där det står märkare så är det den som märkte hunden (ex veterinär) som ska stå.

Men om det är så att du tagit över en hund nu som redan är märkt och varit ägarregistrarad på förra ägaren så är det bara ett ägarbyte du ska göra.

Det du behöver då är förra ägarens namn och personnummer, hundens chipnummer och dina egna personuppgifter.

Är du osäker på om förra ägaren registrerat hunden och inte vet hur man kollar det så kan du skicka ett PM till mig med hundens chipnummer så hjälper jag dig gärna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

heeeej
2/25/11, 1:13 AM
#4

tack för svaren! :) hm, vad svårt det här var, vi har köpt honom av polisen, det är en omplacering för att han blev misskött. Så han är ju registrerad och chipmärkt, men enligt hundhemmet som omplacerade honom var det bara att fylla i det där pappret och skicka in, de sa inget om vem som hade chipmärkt och vad chipremsan är, hm, vad svårt" ;/ Tack  för svar i alla fall :)

AnneN
2/25/11, 2:23 AM
#5

#4 Då du hämtade hunden från hundhemmet, fick då med några papper som tex vaccinationsintyg eller annat där de kan ha satt chipremsorna?

Om inte annat så kanske de på hundhemmet kan hjälpa dig?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kalli
2/25/11, 12:12 PM
#6

Märkare behöver du inte fylla i, båda mina är omplaceringar och har ingen aning om vem som märkt dem. Har för mig att jag inte klistrade fast några remsor heller men allra enklast är ju att ringa Jordbruksverket så hjälper de till?

Annons:
[Forest]
2/25/11, 9:56 PM
#7

4 åh vad fint har du tagit en hund som haft det tufft :) det gillar jag kram för att du öppna ditt hem för en sån vovve i nöd :D    Ps du får allt ta o presentera hunden +  gärna med liten bild på vovven med :) ds

Upp till toppen
Annons: