Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

hjälp med registrering hos jordbruksverket

2011-02-24 22:33 #0 av: heeeej

Hej! är det någon som vet hur man ska fylla i? där det står "Märkare", är det den som har märkt honom eller vaddå? jag vet ju ingenting om det, sen har jag ju fyllt i chipnummer, men där nere står det "mikrochipremsa" vad ska jag fylla i där?

Jättetacksam för svar, snarast :)

MVH Karin

Anmäl
2011-02-24 22:53 #1 av: heeeej

http://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/blanketter/djur/djurmarkn/E21_1A_webb.pdf

här är blanketten, chipnumret där uppe har jag ju fyllt i, är det samma som ska fyllas i på "chipremsa" eller?

Är jättetacksam för svar, snarast :) :)

Anmäl
2011-02-24 22:57 #2 av: Forest

Jag kan tyvärr inte ta hem prog som jag kan läsa det då sonen sitter o spelar det laggar (hög ping som det heter) isf för honom+vän. Men jag vet att jag fylde i mitt namn add och även telenr och hundens namn + chipnr beskrivning på hunden färg och tecken som hon bär.

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2011-02-24 22:59 #3 av: AnneN

Där det står microchipräms så ska du sätta den remsa med chipnummret som skickas med när hunden chippades, har för mig att man ska kunna få ny sådan remsa om man går till veterinär och ber om det.

Där det står märkare så är det den som märkte hunden (ex veterinär) som ska stå.

Men om det är så att du tagit över en hund nu som redan är märkt och varit ägarregistrarad på förra ägaren så är det bara ett ägarbyte du ska göra.

Det du behöver då är förra ägarens namn och personnummer, hundens chipnummer och dina egna personuppgifter.

Är du osäker på om förra ägaren registrerat hunden och inte vet hur man kollar det så kan du skicka ett PM till mig med hundens chipnummer så hjälper jag dig gärna.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-02-25 01:13 #4 av: heeeej

tack för svaren! :) hm, vad svårt det här var, vi har köpt honom av polisen, det är en omplacering för att han blev misskött. Så han är ju registrerad och chipmärkt, men enligt hundhemmet som omplacerade honom var det bara att fylla i det där pappret och skicka in, de sa inget om vem som hade chipmärkt och vad chipremsan är, hm, vad svårt" ;/ Tack  för svar i alla fall :)

Anmäl
2011-02-25 02:23 #5 av: AnneN

#4 Då du hämtade hunden från hundhemmet, fick då med några papper som tex vaccinationsintyg eller annat där de kan ha satt chipremsorna?

Om inte annat så kanske de på hundhemmet kan hjälpa dig?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-02-25 12:12 #6 av: Kalli

Märkare behöver du inte fylla i, båda mina är omplaceringar och har ingen aning om vem som märkt dem. Har för mig att jag inte klistrade fast några remsor heller men allra enklast är ju att ringa Jordbruksverket så hjälper de till?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.