Annons:
Etikettbeteende
Läst 3389 ggr
[iurochskur]
2/28/11, 7:49 PM

Ensamträna=avkoppling

Haha, min lilla tös är lite knasig. Jag tog upp henne till övervåningen då jag tänkte ensamträna henne mera än att jag tar en dusch och hon får vara själv den stunden. Hon pep inget så jag gick upp och kollade efter 10 minuter….hon hade lagt sig i sin sov/resväska och sov tungt!! Snacka om bekväm hund. jaja, då har ensamträningen gått bra med andra ord och hon bryr sig inte om att vi lämnar henne själv korta stunder.

När kan man prova att lämna henne hemma medans man går och handlar? Tar ca 10 min till affären.

Annons:
[Forest]
2/28/11, 7:59 PM
#1

Jag har fått gå ut till tvättstugan och snabbghandlat (butik ca 30 meter bort) när Enja var någ 4 mån hon gör som din sov :) . Men så gör jag inget väsen över att jag går utan går bara ut.  Nu får de vara hemma 1 tim på morgonen innan husse kommer hem. Jag stog första tiden utanförr dörren för lyssna :) Sen tog jag bandspelare o spela in ljud men man hörde inget så jag tror båda sov om itne så smög de :D

[iurochskur]
2/28/11, 8:06 PM
#2

#1 Ja, nu för en stund sen hade Shanti vaknat, inget gnäll hördes. Jag tror att det ska gå och gå snabbt till affären. Men jag ska kolla 5 min först ca utanför dörren ett par ggr innan.

[Forest]
2/28/11, 8:10 PM
#3

2 jag tror hundar som lever med barn blir lite vana med att alla är inte hemma hela tiden. Jag har fått den kännslan iaf att man får lite lättare att ensamträna då de redan vet om att man kommer tillbaka. Hon är så gammal att hon ska klart börja nu lite smått iaf :) Lycka till tror det kommer gå jätte bra för Er :)

[iurochskur]
2/28/11, 8:17 PM
#4

#3 Tack!

Upp till toppen
Annons: