Annons:
Etiketthundmat
Läst 4306 ggr
Fridaaaa
3/2/11, 1:43 PM

Foderbilen.se

Dem är verkligen inte billiga med sina foder eller med annat heller. Kollar igenom deras sida nu, billigare för mig att köpa mat i affär än beställa hem :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
AnneN
3/2/11, 1:48 PM
#1

Kanske beror på vilket foder man ska beställa, för mig är hundfodret (Orijen) exakt samma pris som i butiken i stan, kattmaten är några kronor billigare och samma med kattsanden och då jag beställer allt på en gång så blir det även väldigt billig frakt direkt hem till dörren istället för att jag ska behöva släpa med alla säckar på bussen till/från stan som blir dyrare än fraktkostnaden för mig.

Men det kan som sagt bero både på vilket foder man ska ha och hur mycket man beställer åt gången.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TrueStory
3/2/11, 2:00 PM
#2

Det fodret jag kör med är billigare på foderbilen, och jag tycker dom överlag har ungefär samma priser. Och för mig som har 10 mil till närmsta affär som säljer det fodret så tjänar jag en förmögenhet känns det som genom att beställa från foderbilen, och det kostar ju bara 19 kr att få det levererat till dörren så jag som liten och klen slipper även att konka på dom f*rbannade fodersäckarna ;P

Fridaaaa
3/2/11, 2:10 PM
#3

Okej för mig är det dyrare tyvärr. Kolla kaninbur t.ex var jättedyrt om man jämför med i butik. Mitt foder är dyrare  :/ Men visst det är ju bra för dem som inte kan ta sig och handla så lätt:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
3/2/11, 2:28 PM
#4

#3 Får jag vara nyfiken och fråga vilket foder du har?

Att de kan vara dyrare på en del andra djurtillbehör kan jag hålla med om.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
3/2/11, 2:31 PM
#5

#4 Doggy Proffesinal (stavning?) :)
Ja jag tycker dem var väldigt dyra med det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TrueStory
3/2/11, 2:40 PM
#6

Jag tyckte de va mycket billigare än det jag köper (stantardt extra) som kostar nästan 500 :P Men det är ju skillnad på märke och märke. Hur länge räcker en sån säck? jag klarar mig ungefär 2-3 månader på en 15kg säck, jag har en lite matkräsen hund som inte tycker det är så kul att äta ibland. men han äter standardt extra bättre än den vanliga standardten. Så extra säcken köpte jag vid jul och är slut till heljen.

Annons:
AnneN
3/2/11, 2:42 PM
#7

#5 Tycker det ser ut att vara ett rätt "normalt" pris på det fodret, vad kostar det där du köper och hur stor säck är det då? *nyfiken i en strut*Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TrueStory
3/2/11, 2:43 PM
#8

Ni ljög jag, 459 kostade min säck på foderbilen, den kostar 489 när jag köper den i affärn så det är ju inte markant skillnad men jag sparar in nästan 200 i bensin pengar :P

Fridaaaa
3/2/11, 2:46 PM
#9

#7 hehe ingen fara;)
Ger 289 för en 18 kg säck:) Så jättemycket dyrare är dem inte, billigare än Landmännen på det fodret :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
3/2/11, 5:25 PM
#10

Har jag inte lagt märke till faktiskt. Mitt foder är dyrare i djuraffären, har även sett att andra foder är lite dyrare i djuraffären Glad

Det beror ju alltid på vad man jämför med. Priserna varierar ju ganska kraftigt beroende på var man handlar.

Själv sparar jag mycket bensinpengar genom foderbilen, 19:- för att få det levererat är toppen. Skulle betala typ 100:- för att åka till djuraffären med bilen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

MoaW
3/2/11, 11:43 PM
#11

jag vill gärna beställa från foderbilen Obestämd jag planerar en kupp mot min mor Tungan ute det är nämligen hon som står för foderköpen eftersom jag inte har nån inkomst (än Flört) så då är det också hon som väljer foder! Jag vill byta foder på Viggo för att få honom bättre i magen och möjligen pälsen, men hon vill inte byta för hon tycker inte det är nåt fel nu. Så då har jag tänkt mig att om jag köper en säck från foderbilen (kan inte åka och handla foder själv, kan inte ta mig nånstans) och han mår bättre på det fodret, så måste hon ju fortsätta köpa det Oskyldig frågan är bara vad man ska välja Förvånad det är ju en djungel

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

AnneN
3/3/11, 12:06 AM
#12

#11 Vad får han för foder nu? Vilka har ni testat förr som han varit bättre/sämre i magen av? Vet du vad i fodret hans mage reagerar på?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
3/3/11, 2:24 PM
#13

#12 han äter doggy. När han kom till oss åt han pedigree och då var det tio ggr värre. Han är inte dålig i magen nu men ja tycker det är lite löst till och från, och han skiter ganska mycket. Han har inge rolig päls Tungan ute vi har testat iams också efter att han åt pedigree, då blev han lite bättre, men när vi bytte till doggy sen blev han ännu lite bättre.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Annons:
Fridaaaa
3/3/11, 2:37 PM
#14

#13 Vilken doggy? Finns 2, en billigare, och en som heter doggy profesinall (som jag har, finns 4 sorter av den: Extra aktiv, valp, skonsam, aktiv), testa den med skonsan, svart/grön påse:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
3/3/11, 2:50 PM
#15

Jag  brukar ta genom foderbilen.se  men har sett att hemfoder.se har lite billigare.

Fridaaaa
3/3/11, 2:55 PM
#16

#15 Ska kolla in deras sida, har inte sett den innan:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
3/3/11, 5:05 PM
#17

#13 Då kan jag rekomendera att du testar Orijen till han, eller om du vill ha ett billigare alternativ som enligt min ppfattning ändå är ett bra foder kan jag rekomendera Cenaturio(googla så hittar du deras hemsida)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
3/3/11, 5:21 PM
#18

#14 har den som heter bara doggy Flört

#17 okej, jag funderar på standart, hur ligger dom till?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

TrueStory
3/3/11, 5:38 PM
#19

#18 Jag tycker personligen Standardt fodret är jätte bra, Har inte hört någon som är missnöjd. Sen jag fick min hund och jag bytte till standardten så har hans päls blivit jättefin, han har blivit en helt annan hund sen jag hämtade honom tycker jag.

Den innehåller ju inge spannmål överhuvvetaget, utan bara ris för att binda kulorna. Finns endel olika sorter att välja på :)

Fridaaaa
3/3/11, 7:18 PM
#20

#18 okj ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: