Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2367 ggr
Pibben
2017-07-10 19:06

Snarkande/snörvlande valp

Jag har en valp på 14v. Han är en blandning mellan schäfer, labrador, newfoundland, dalmatin, amstaff och pitbull enligt säljaren. Han är välmående, pigg, leker, äter, kissar och bajsar som han ska. Men IBLAND när han sover så snarkar/snörvlar han. Jag skriver snarkar/snörvlar eftersom jag tycker att det ibland låter som snörvlande men jag är osäker då det är längesedan jag hade en snarkande hund så jag minns inte hur det lät. Det är som sagt inte ALLTID, men när han gör det så andas han oftast fortare samtidigt och jag inbillar mig att han sträcker på sig en del också. Enligt säljaren har han snarkat en hel del hos henne också men hon verkade inte tycka att det var ngt märkvärdigt men när jag googlat blir jag mer nojjig än förståndig. Eftersom det inte är varje gång han sover och han inte verkar berörd av det när han vaknar så verkar det inte akut men jag ska ringa och rådfråga veterinär också, men jag vill gärna höra om det finns någon som har liknande erfarenhet av era Valpar?

Annons:
Herveaux
2017-07-10 19:54
#1

Han drömmer inte bara då?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Åsa S
2017-07-10 19:58
#2

En valp vi hade både snarkade väldigt högt  och skällde i sömnen och sprattlade vilt med bena när hon drömde, det lugnade ner sig när hon blev äldre även om det hände hon snarkade då med

Pibben
2017-07-12 11:04
#3

#1 Nej, det är inte som han drömmer. Det är tydligt skillnad tycker jag. #2 Ja, om det enbart är snarkning så spelar det ingen roll. Mer bekymrad över att det är ngt med andningen men tänker samtidigt att då borde han vara påverkad av det hela tiden, mer eller mindre. Tack för era svar!

Lona
2017-07-16 22:55
#4

Kan du filma honom när han gör så och lägga upp här, tror du? Kan även vara bra att kunna visa veterinären om ni ska dit, om inte annat så ska han väl vaccineras snart?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Vildblommans
2017-09-04 16:22
#5

Jag har två colliehanar på 8 respektive 11 år som bägge låter väldigt mycket när dom sover..

Harry (11-åringen) pratar och morrar ibland

Sickan (8-åringen) SNARKAR och drar riktiga timmerstockar ibland, han har ibland åkt ner från sängen i sömnen då han rört sig så mkt och ibland vaknar han inte ens till

Upp till toppen
Annons: