Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1412 ggr
Glimanne
7/5/17, 10:44 AM

Parning

Jag har en liten papillonflicka med fin stamtavla. Men hon blev bara två kilo tung. Hon har gjort första löpet och jag räknar med att para henne efter hon blivit två. Jag parar henne helst med en ruskig toy, prazky krysarik eller liknande. Etablerar gärna kontakt med någon som har dessa hundar. Eller kanske liten hund blandad med någon av raserna, även blandad med papillon.

Annons:
Maja2
7/5/17, 2:03 PM
#1

Jag vill absolut inte låta otrevlig, men vad är syftet med parningen?

Fridaaaa
7/6/17, 7:50 PM
#2

Har hon papper = rekommenderar att para med renrasig papillon
Har hon inte dvs är en blandras = para inte alls

Rekommenderar jag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SilverRosen
7/19/17, 11:44 AM
#3

Köksavel av hundar är inget att rekommendera ifall du inte är insatt i avel och genetik sedan innan, samt har ett större sparkonto ifall saker skulle gå fel för tiken under dräktigheten. Sedan ska du även gå genom tiken med ett antal undersökningar för att se om hon fysiskt sett är lämplig för avel, är du beredd att göra det? Okunnig  avel kan resultera i sjuk avkomma, som kommer kosta deras framtida familjer en halv förmögenhet och kanske valparnas liv. =( 

Jag skriver inte alls för att du ska känna dig påhoppad, vill bara inte att du ovetande utsätter din älskade familjemedlem och kompis för fara som hon inte förtjänar.

Du tar säkert exemplariskt hand om din hund, snälla var rädd om henne och tänk på henne före dina egna fixidéer. Utgör ett gott exempel för övriga hundägare så att vi kan minska olämplig avel!

Honestyisdead
7/21/17, 7:56 PM
#4

Sånt här gör mig irriterad.

Om det stämmer att din hund har stamtavla i skk så är det  riktigt dumt att använda henne till blandrasavel. Riktigt dumt.

Låt bli allt vad avel heter och låt kunniga uppfödare som för raser framåt sköta aveln.

Det finns nog med klåpare.

[Forest]
8/9/17, 8:02 PM
#5

Jag skulle tipsa dig om ställ ut henne för få ett omdöme. Där efter göra dom hälsotester som krävs för rasen. Får hon bra omdöme och helt frisk då är det dags att kolla efter hane, du kan även läsa på en del om parning,avel,valpning och kontakta en uppfödare (du kan vända dig till din tiks uppfödare) om denna vill vara lite mentor samt hjälpa dig hitta en passande hane. Lycka till

Upp till toppen
Annons: