Annons:
Etikettallmänt
Läst 4160 ggr
Paquita
5/11/17, 5:03 PM

Nån mer som har en gatukorsning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Kallar min blandis för gatukorsning, då jag inte har nån aning vilka raser han har i sig. Man kanske kan gissa att där finns chihuahua någonstans, men han är större.

Annons:
Wellcraft
5/11/17, 5:58 PM
#1

Min har inte varit gatuhund men är omplacering och därmed okänd korsning, så han skulle kunna kallas gatukorsning ;) Men dock märks det tydligt att han är mest BC.
Spännande.
Är din hund från Sverige eller utlandet?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

SevenSeas
5/24/17, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en "äkta" gatukorsning från Spanien. Troligen en Podengo-korsning. Har haft henne i 12 år. På bilden är hon nyklippt.

CrazySilver
6/28/17, 3:41 PM
#3

Japp min ena ä 6olika raser å den andra ä 4

tortoise
7/27/17, 9:24 AM
#4

Gatukorsning här med. Bullen, född i Serbien. Tacksam för om någon kan något om serbiska små raser.

Itchy
11/25/17, 6:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#5

jag har en gatuhund från Bosnien som jag haft i snart 2 år efter att hans "adoptör" ville avliva honom en knapp månad efter hon fick hem honom

högt älskad och väldigt bortskämd

You can't spell Bitchy without Itchy

redets
11/30/17, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Luna är från Spanien och har bott hos oss se'n hon var drygt tre och inte längre kunde bo kvar i sin familj som adopterat henne från Spanien via någon förening.

Luna blir 10 år nästa år så hon har bott länge hos oss.

Annons:
tanglytails
11/30/17, 8:28 PM
#7

Jag har två från Ungern 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Stinastygg
12/3/17, 8:50 PM
#8

#3: Om du vet vilka/hur många raser det är i dina hundar, så är det ju ingen gatukorsning… 🤔

Gatukorsning = okänd blandning!

Pretty
12/3/17, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej Har min fina blandras Alice från Nerja . Vi hittade henne på gatan som ca 8 mån valp. Nu är hon 2 år

Stinastygg
12/3/17, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Denhär ständigt viftande lilla tanten lever jag med sedan 10 år tillbaka ❤️
Hitkommen från Portugal i november 2007. Äkta gatuhund - det var mycket att jobba med i början. Trygghet & förtroende, självsäkerhet, mod & initiativförmåga, miljöträning osv osv.

Blev en helt underbar hund tillslut, som idag är nånstans ca 13-15 år gammal men fortfarande så pigg att alla främlingar jag möter tror att det är en busig liten valp jag kommer med 😃

Stinastygg
12/3/17, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#11

Den här sköna liraren är tyvärr inte med oss längre, han kom i juni samma år från Spanien, där han hade haft ett hem men skulle avlivas vid drygt 1,5 års ålder. Veterinären vägrade och han hamnade på hundhemmet och blev så småningom  svennebanan istället!

En fantastiskt rolig kille som ingen nånsin kan glömma. Kommer nog sakna honom för alltid..! 13 år skulle han ha fyllt på annandag jul, grattis i förskott prinsen❤️

Ha så kul min älskade Frankie, vi ses vid regnbågsbron! 🌈

OliviaJW
1/16/20, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är en av våra hundar, hon heter Sonya och kommer ifrån Rumänien!

OliviaJW
1/16/20, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här är våran andra hund som också kommer ifrån Rumänien, hon heter Stella!

Annons:
OliviaJW
1/16/20, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är våran andra hund som också kommer ifrån Rumänien, hon heter Stella!

hemul
1/31/20, 3:48 PM
#15

Oj vad många sötnosar! Kul att den här tråden blev bumpad, hade inte sett den förut. Blandisar är ofta otroligt charmiga. ❤️

hemul
1/31/20, 3:55 PM
#16

Haha! Jag trodde jag var inne på Hundar. Inte så oväntatt med en tråd med blandisbilder här kanske. 😃

Lika söta är de för det! 😍

LillaAtlas
4/3/20, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#17

Jag hade en gatukorsning (som tyvärr fick bli kvar hos mamma och pappa när jag flyttade hemifrån då mitt nya boende ej tillåter hundar). Hon är inte född på gatan men hon har så många raser i sig att hon kan liknas med en "riktig" gatukorsning!

Hon är då Schäfer, Rottweiler, Siberian husky, Jämthund, Labrador retriever och golden retriever

koppargaller
4/3/20, 6:56 PM
#18

Många blandraser utvecklas till fantastiska individer. Det betyder inte att man måste importera dom.

Itchy
10/20/21, 4:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#19

har helt glömt bort denna tråd!
har utökat min familj med ännu en liten bortkommen Bosnier, lilla fröken Leela som kom hem till mej 1 Feb 2020, och som ärligt talat är den bästa jäkla hund man kan önska sej, helt löjligt lätt att ha att göra med, galet smart och lättlärd (lite för smart och lättlärd ibland)
hon har helt enkelt gjort vardagarna så mycket bättre både för Vincent och mej :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Upp till toppen
Annons: