Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1418 ggr
Nattis96
1/7/17, 3:07 PM

Min blandrastik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Vill vara skriv först och främst, hunden kommer tas till veterinär! Men är mest nyfiken på vad ni tror. Tog över en blandras tik schäfer/dobermann korsning, på 3 år. Hon var väldigt stressad till en början så vi har tränat på att ta det lugnt, ta dagen som den kommer, andas in och bara ta det lugnt. Sen motionera henne men eh med jaktlekar osv då hon blir stressad av det. Nu är hon betydligt lugnare än tidigare och är trevlig hund. Men till problemet. Hon verkar ha problem med kroppen.. hon slickar sig, och kliar sig, verkar ha värk i kroppen då man inte får klämma på henne för då piper hon till, hon reser sig långsamt, hon har kort stubin speciellt mot andra hundar, hon kan endast leka med min lilla whippet tik. Eftersom hon blir aggressiv mot andra nya hundar, kan det ha och göra med värken ? Vad tror ni hon har för fel ? Tänkte på att dobermann är en ganska sjuk ras. Lägger till en skarmig bild på min bäbis❤

Annons:
AnneN
1/8/17, 5:49 PM
#1

Vart i kroppen verkar hon ha ont?
Vart kliar hon sig? Har hon utslag i huden i de områdena? 

Då det är schäfer & dobber så tänker jag i första hand på att det inte är ovanligt att de har problem med höfter och armbågar i båda raserna och schäfrarna kan tyvärr även ha problem med ryggen (vet ej hur det är med dobbern), så jag hade bokat tid hos veterinär så snart som möjligt för röntgen av lederna och ryggen.

Klåda kan kan bero på många saker, en del slickar/kliar mycket där de har ont, men kan även vara allt från ohyra av något slag till allergi, stress eller hudsjukdomar, så även det skulle jag göra en utredning hos veterinären för samtidigt som lederna kollas.

Både smärta och klåda kan påverka hundens humör så det kan vara bidragande faktorer till att hon inte vill umgås med främmande hundar.

Hoppas att allt går bra hos veterinären och att de hittar felen snabbt och kan hjälpa er. Du får mer än gärna uppdatera hur det går för er.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nattis96
1/8/17, 9:59 PM
#2

Rygg, höfter armbågar :( det är där hon verkar ha ont tyvärr :( hon har inga utslag i huden där hon kliar sig :(

[Forest]
1/16/17, 11:05 AM
#3

Kan vara så att hunden kliar sig pga stress samt stress med sin smärta. Bra att hon kommer tas till vetten för närmare titt, tror ni behöver se över det som 1 nämner rygg,armbågar och höfter. Hoppas på det bästa

Nattis96
1/17/17, 9:08 AM
#4

Var hos veterinär igår och nu har hon fått ett annat foder samt uteslutnings metoden för skabb så det ska hon behandlas för! Tyckte dock inte hon vart rättvist behandlad då hon knappt kände på henne.. ska ringa igen och fråga om dem kan känna igenom kroppen på henne ordentligt, någon som ä kunnig liksom ! Men man får vara glad för det lilla än så länge ! Håller tummarna nu för att kliande ska bli bättre av den nya maten !👍🏻

Upp till toppen
Annons: