Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Uttråkad?

2016-12-19 18:57 #0 av: Emutt

Är min hund (6 mån) uttråkad?

Hon sover mestadels. Hon älskar att leka/retas med katterna och busa med barnen.
Hon älskar att vara ute på promenad.

Jag önskar ändå lite tips på inomhusaktviteter.

Anmäl
2016-12-20 15:35 #1 av: Maja2

Vad är det för ras?  :)  

Anmäl
2016-12-21 10:58 #2 av: Emutt

Blandis, Papillon/vit spets

Anmäl
2016-12-21 14:10 #3 av: AnneN

Vad jag har läst (har inte tänkt så mycket på det själv innan) så sover hundar allt från 13-20 timmar/dygn, valpar och gamla hundar ofta närmare 18-20 timmar totalt. Så att din valp sover mycket behöver inte vara ett tecken på att hon är uttråkad, men om hunden är understimulerad så kan det visa sig på det sättet för en del.

Vad får hon för aktivering till vardags? 

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2016-12-25 17:05 #4 av: Emutt

Vi är ute på promenad 2ggr varje morgon före kl. 8.00
En hel del lek hinns med dessutom.
Sen sover hon till ca 12.
En lång promenad på ca 45 min
En del lek med barnen och katterna.
Sover/vilar en stund.
En till promenad runt 15.30.
Lek igen...
Ut två ggr till innan läggdags runt 21.00.

Anmäl
2016-12-25 17:05 #5 av: Emutt

Vi är ute på promenad 2ggr varje morgon före kl. 8.00
En hel del lek hinns med dessutom.
Sen sover hon till ca 12.
En lång promenad på ca 45 min
En del lek med barnen och katterna.
Sover/vilar en stund.
En till promenad runt 15.30.
Lek igen...
Ut två ggr till innan läggdags runt 21.00.

Anmäl
2016-12-25 19:53 #6 av: AnneN

Jag tycker det låter som en bra dag för en 6 månaders valp, det som ev kan förändras är att lägga in lite mentalträning i form av lydnadsträning, trix, problemlösning, sök, spår, mm om det inte redan ingår i promenaderna och/eller leken.

Om du kikar bland artiklarna på sajten (du hittar fliken högst upp till vänster) så finns där massor med tips på olika aktiviteter både inom- & utomhus.

Men jag tror inte du behöver vara orolig för att hon sover mycket, av vad jag kan tolka från denna tråd så sover hon helt normalt. Glad

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2017-01-16 21:55 #7 av: Forest

Trix kan man alltid lära ut inne så det får bli mitt tips, men tycker det låter som att den är väl underhåller annars med sitt liv :) 

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2017-01-17 21:54 #8 av: Emutt

#7 tips på olika trix? 😊👍

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.