Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Klicker

2016-10-30 18:21 #0 av: Emutt

Hej!
Jag undrar lite vad en klicker är och när man ska använda den?

Anmäl
2016-10-30 18:30 #1 av: IngaTrnqvist

En klicker är en signal som betyder "exakt nu gör du rätt, snart kommer belöning". Det är ett verktyg som ofta används i olika typer av träning, för att visa mer exakt när hunden gör rätt, och det blir lättare för hunden att tolka då den alltid har samma ljud, till skillnad från rösten som kan vara olika. Just "klickerträning" brukar betyda shaping, men man kan använda klicker+lockande med. Kika gärna in på Klickerträning iFokus, finns många bra artiklar där. 

Anmäl
2016-10-31 16:24 #2 av: Emutt

Kan du tänka dig att hjälpa mig?

Anmäl
2016-10-31 22:56 #3 av: IngaTrnqvist

#2 Absolut! Är den några specifika frågor du har, eller mer allmänt? :) 

Anmäl
2016-11-01 00:44 #4 av: Kalli

Det finns också en gratis klickerkurs på Canis om man vill ha en första inblick i hur det där med klickerträning fungerar.

http://www.canis.se/klickertraningskurs-se.html

Anmäl
2016-11-01 11:44 #5 av: Emutt

#3 Allmänt till att börja med. Sen kanske mer avancerade frågor.
Jag har aldrig använt en klicker
Och det är min första hund. Hon är fortfarande en valp 20 veckor.

Tar du betalt för lite hjälp?

Anmäl
2016-11-01 14:31 #6 av: Emutt

Är den verkligen gratis?

Anmäl
2016-11-01 19:23 #7 av: Kalli

#6: Helt gratis, den består av utskick till ens mail med länkar till artiklar och tips på övningar.

Anmäl
2016-11-01 21:40 #8 av: IngaTrnqvist

#5 Jag tar inte betalt, då jag inte är utbildad. Däremot har jag lång erfarenhet av klicker och klickerträning och hjälper mer än gärna. Här i tråden eller via pm. 

Anmäl
2016-11-02 06:33 #9 av: Emutt

Min e-post är
ltranaker@hotmail.com

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.