Annons:
Etikettallmänt
Läst 3742 ggr
Zagesse
2016-09-19 18:13

Australian shepherd/labrador mix?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå hallå!

Till nästa sommar planerar jag att skaffa en australian shepherd och är förstås beredd på allt vad stimulering och träning innebär :) 

(Förtydligande: Jag är intresserad av allt vad hundsport innebär, så det är absolut inte en lugna-promenad-hund jag är ute efter och går heller inte efter utseendet i val av ras). 

Nyss fick jag syn på den här helt bedårande aussie/lab-mixen och undrar om någon har hört om den? Tänker att labbens lojalitet och mildhet skulle kunna komplettera aussien rätt bra utan att för den sakens skull gå emot aussiens energiska natur. 

Vet ni om det finns någon seriös uppfödare i Sverige?

Annons:
IngaTrnqvist
2016-09-19 18:18
#1

Finns inga uppfödare alls av den korsningen, skulle väl vara om man hittade en hoppsankull på blocket.  Tror det blir bättre om du läser in dig mer på olika linjer på renrasig aussie istället :)

Jetaime
2016-09-19 18:35
#2

Om det nu finns specifika planer på att skaffa en aussie, så måste det väl finnas en anledning till att du valt just den rasen? En australian shepherd är en aktiv, arbetande bruks- och vallhund som kräver sin förare. Vad har du för planer för hunden och vad kan du erbjuda? 

Tänker du att blanda in labben skulle göra att du får en "lättare" hund, eller vad är tanken med? 

Och som #1 säger så finns det ingen "uppfödare" som föder upp den korsningen.

Zagesse
2016-09-19 19:24
#3

Agility, parkour och lydnad är väl det jag tänker fokusera på, och framför allt bygga på bandet mellan hunden och mig.  Jag har redan kontakt med uppfödare och har träffat tiken och hennes förra Valpar, så aussie blir det!

Med aussie/labbe tänkte jag inte direkt på att skaffa sådan istället för en renrasig utan enbart lära mig mer om blandningen genom folk som har erfarenhet av den. Av ren nyfikenhet!

Turast
2016-09-20 19:35
#4

är det din bild?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: