Annons:
Etikettallmänt
Läst 776 ggr
Emutt
8/31/16, 12:34 PM

Hundmat

Vilken mat ska jag välja till min valp? Torr/blöt/riktig hemlagad mat?

Annons:
Codswallop
8/31/16, 12:35 PM
#1

Jag gillar Standardt när det gäller torrfoder, och Priima NK när det gäller färskfoder.

Honestyisdead
8/31/16, 12:37 PM
#2

Blöt, färskfoder eller BARF.

Hemlagad mat ska man aldrig ge. Den är inte anpassad för hundar.

jenmjao
8/31/16, 12:37 PM
#3

Vad är riktig hemlagad mat?
Torrfoder finns, Färskfoder, Finns även blötfoder, BARF finns, Beror väl på vad man föredrar. Själv äter min valp torrfoder.

XeZafir
8/31/16, 12:58 PM
#4

Jag har alltid valt torrfoder. Jag använder Pure Natural puppy till min valp.

Det där är ju en smaksak. Har också haft kontakt med ägare som barfat Valpar, dessa har tyvärr inte mått så bra i kroppen. De växte samtliga för fort och två fick tass bort. Så väljer du att barfa, sök information och var säker på hur du gör rätt.

Lycka till med liten

Honestyisdead
8/31/16, 1:04 PM
#5

#4 Självklart ska man endast ge barf efter att man lärt sig precis vad det innebär och man har kunskapen om vad det är man ska ge. Låter dock konstigt att barf skulle få Valpar att växa för fort, speciellt om man inte ger det rätt så dom får brister och måste avlivas.  Ligger nog annat bakom.

XeZafir
8/31/16, 3:30 PM
#6

#5 Det kan ju vara annat som legat bakom, övriga i kullarna har däremot inget problem, men klart det kan vara annat.

Många barfar och tror de har information, men trots det känns det inte som de har det och tycker att är viktigt att man har koll, precis som du säger.

Annons:
Upp till toppen
Annons: