Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Tik??

2016-08-13 18:39 #0 av: Emutt

Varför lyfter min tikvalp på benet, som om hon skulle kissa?
Är det normalt? Fram till idag har hon suttit och kissat, men så plötsligt nu på em lyfte hon på ena bakbenet mot maken. Hon kissade inte, men det såg ut som om hon tänkte det.

Anmäl
2016-08-13 18:47 #1 av: Fridaaaa

Ja det är normalt. Vissa gör det andra inte :) 
Min ena tik gör det, för att kunna kissa lite högre upp (tror jag) :) 

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-08-14 07:47 #2 av: Emutt

Hmm.
Ok. Tack för svar.

Anmäl
2016-08-14 13:36 #3 av: AnneN

En del tikar lyfter på benet då de kissar, annars kan det även vara andra orsaker så som att de tycker underlaget är "äckligt" just där, skräp mellan trampdynorna, smärta i tassen/benet (visas oftast även i andra situationer också).

Velvet kan lyfta lite på benet då hon kissar om det är för blött underlag (tex gräsmattan efter en regnperiod)

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.