Annons:
Etikettallmänt
Läst 1583 ggr
AnneN
2016-07-05 03:56

Vilken är bästa bilselen?

Sambon är snart klar med körkortet (förhoppningsvis) och då kommer vi behöva bilselar till hundarna, de ska vara säkra och sitta bekvämt på hunden.

De jag har fastnat för är:

  • Allsafe bilsele

  • Ruffwear Load Up sele

Jag tycker att selen från Ruffwear ser bekvämare ut för hunden, men är den lika säker som allsafe selen?

Vilken av dessa skulle du rekommendera och varför? Egna erfarenheter av någon av selarna?
Tips på annan likvärdig bilsele?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Hanna
2016-07-05 06:45
#1

Jag har förstått det som om allsafe är enda som är krocktestad och godkänd. Kan ju ha ändrats förstås om jag inte förstått fel. Jag kommer nog att köpa allsafe sen. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

AnneN
2016-07-05 16:17
#2

#1 Ja för några år sedan så var det så iallafall, men då jag kikar på Ruffwear så står det att den är krocktestad också, annars hade jag aldrig ens funderat på det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2016-07-05 17:33
#3

Efter att ha läst lite mer och kollat krocktester, mm på Ruffwear så lutar det åt att det blir den jag köper till hundarna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hanna
2016-07-05 22:34
#4

På så vis! Kanske kikar på den jag också då. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

AnneN
2016-07-05 23:14
#5

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LindaBlue
2016-07-07 13:30
#6

Det jag tänker på när jag ser Ruffwear- selen på bild är att det är plastspännen, det känns som om de kanske skulle kunna gå sönder i en krock? :/ Allsafen har ju metallspännen, och känns visserligen kanske lite klumpigare, men jag hade nog satsat mer på säkerheten i den.

Annons:
AnneN
2016-08-17 01:52
#7

#6 Jag mejlade en sälja av Ruffwear-selen och de säger att alla spännen är av metall på den också.

Det jag så här i efterhand tänkt på är att med Ruffwear-selen så ser det ut som att hunden vid en frontalkrock har större risk för att flyga in i ryggstödet på framsätet då fästet sitter längre bak på ryggen och efter att ha sett filmklipp från testerna av selen.

Bestämde mig tillslut för att det blir Allsafe sele till båda hundarna och har beställt dem idag, med lite tur hinner de komma innan helgen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: