Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Vilken är bästa bilselen?

2016-07-05 03:56 #0 av: AnneN

Sambon är snart klar med körkortet (förhoppningsvis) och då kommer vi behöva bilselar till hundarna, de ska vara säkra och sitta bekvämt på hunden.

De jag har fastnat för är:

• Allsafe bilsele
  • Ruffwear Load Up sele

Jag tycker att selen från Ruffwear ser bekvämare ut för hunden, men är den lika säker som allsafe selen?

Vilken av dessa skulle du rekommendera och varför? Egna erfarenheter av någon av selarna?
Tips på annan likvärdig bilsele?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2016-07-05 06:45 #1 av: Hanna

Jag har förstått det som om allsafe är enda som är krocktestad och godkänd. Kan ju ha ändrats förstås om jag inte förstått fel. Jag kommer nog att köpa allsafe sen. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Anmäl
2016-07-05 16:17 #2 av: AnneN

#1 Ja för några år sedan så var det så iallafall, men då jag kikar på Ruffwear så står det att den är krocktestad också, annars hade jag aldrig ens funderat på det.

/Mvh Anne

Anmäl
2016-07-05 17:33 #3 av: AnneN

Efter att ha läst lite mer och kollat krocktester, mm på Ruffwear så lutar det åt att det blir den jag köper till hundarna.

/Mvh Anne

Anmäl
2016-07-05 22:34 #4 av: Hanna

På så vis! Kanske kikar på den jag också då. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Anmäl
2016-07-05 23:14 #5 av: AnneN

https://blog.ruffwear.com/2015/01/29/ruffwear-load-up-harness-faqs/

/Mvh Anne

Anmäl
2016-07-07 13:30 #6 av: LindaBlue

Det jag tänker på när jag ser Ruffwear- selen på bild är att det är plastspännen, det känns som om de kanske skulle kunna gå sönder i en krock? :/ Allsafen har ju metallspännen, och känns visserligen kanske lite klumpigare, men jag hade nog satsat mer på säkerheten i den. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.