Annons:
Etikettallmänt
Läst 2300 ggr
sannalexi
3/8/16, 7:12 AM

Vilken blandning tror ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag adopterade denna lilla tjej från irland för några månader sen och börjar nu bli nyfiken på vilka raser hon har i sig. Vi vet att hon är någon typ av colliemix men ej med vad. Vi gissar på sheltie/tollare. Hon är under 40 cm i manken o väger ca 10 kg. Vad tror ni?

Annons:
AnneN
3/8/16, 4:51 PM
#1

Tänkte direkt på tollare då jag såg bilden, innan jag ens läst inlägget.

Har du någon bild på henne från sidan då hon står upp?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wellcraft
3/8/16, 7:41 PM
#2

Tollare ser jag direkt! Även om det inte finns några garantier.
Jag hade gissat på bc/tollare eller eventuellt bc/golden retriever.
Golden retrievers varierar mycket i utseende, och jag kan tänka mig att hunden kan ha den smäckrare & mer guldfärgade varianten i sig.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

sannalexi
3/8/16, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är hon med kompisen Jack, han är BC o nåt mer, och betydligt större. Lexi är liten så tror inte på bc/golden tyvärr… Hon når typ upp till mina knän med ryggen, o är 9 månader nu…

sannalexi
3/8/16, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ännu en med kompisen!

Wellcraft
3/9/16, 9:22 AM
#5

Finns mycket små goldens också. Jaktavlade goldens är oftast mycket mindre än utställningsvarianten.

Men mest tror jag på tollare / bc :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

sannalexi
3/9/16, 2:43 PM
#6

#5 

Hur stora blir jaktavlade goldens? Varför tror du BC? Frågar av nyfikenhet då jag inte ser så mycket likheter med BC kompisarna och hon är så pass mycket mindre än dom. Jag har tänkt tollare/sheltie då den blandningen borde bli mindre men har ingen aning! Är intressant att höra någon annans tankar! Funderar på att ta DNA test om en tid framöver om min nyfikenhet inte stillas…

Annons:
feminot
3/12/16, 5:38 PM
#7

Men hon har ju uppåt öron, de raser som är nämna har väl halvt hängande eller hängande öron :p eller de kanske kan ha uppåt öron också :) Jag skulle gissar på tollare, sheltie och nån spetshund? Om jag inte låter helt knäpp nu :p

Förlägen

Ellen89
3/15/16, 12:37 PM
#8

Jag tror ocksa spets, tollare och lite collie. Med tanke pa svansen och oronen.

Upp till toppen
Annons: