Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1714 ggr
Yuuuhanna
1/28/16, 8:16 PM

Veterinärbesök - Rekommenderad Cartrophen

Idag var vi till veterinären med Nisse som fyller 9år i år. Schäfer/ BC/ golden. Han har alltid varit som en unghund, pigg och alert.

Jag har upplevt honom som lite hängig och trött på senaste, men han har ju också blivit äldre. Han är stel i bakdelen, vill inte hoppa in i bilen som han älskade förr utan vill bli upplyft. Han reser sig inte upp i onödan när han inte är uppvärmd och ligger på golvet hemma. En del säger att jag inbillar mig, men det är min hund och jag upplever honom lite förändrad. Men det kanske inte är naturligt med åldern? Han ser lite dåligt, magen är trög till och från men fixas med linfröolja. Annars leker han och busar med unghunden här hemma och är som vanligt. Jag har sett att han gärna sätter ner båda bak samtidigt när han galopperar och rör sig lite annorlunda för att avlasta ena bak. Till saken hör att han hade en gammal korsbandsskada på det bakbenet han verkar stelast i.

Hos veterinären såg dom ingen hälta, men jag såg tydligt hans missnöje när dom böjde bakbenen på honom. Dom tyckte inte det var någon ide att röntga när man ändå inte exakt vet vart stelheten sitter. Dom tyckte han var en pigg 8,5åring ändå och skickade med mig blanketter på Cartrophen. Är det något jag bör överväga eller tycker ni att jag bör vänta med det? Vad är era erfarenheter utav det?
Jag har hört mycket dåligt om Cartrophen men också en del bra, vad tycker ni?

Min tanke är att låta min hund ha ett bra liv utan att behöva gå på tunga mediciner under någon längre tid.


Annons:
starcastle
1/29/16, 12:07 PM
#1

Pröva att ge glucosamin och nyponpulver istället?

Upp till toppen
Annons: