Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2799 ggr
Natalieforsbom
12/31/15, 5:00 PM

Husky schäfer

Hej! Jag undrar om det finns någon med husky/schäfer blandning där ute ? Jag har sett några sådana och träffat en i verkligheten en kort stund, hur är dem att ha ? Aktivering beroende på hur hög procent av varje det är ? 😊 Tacksam för svar ! Är nyfiken som fen på rasen, gillt Agility, vara ute i skogen, stallet, parkour för hund alltså ,fiska , ja allt möjligt, är ingen stilla sittande person förutom när min depressions medicin höjs tyvärr , men ut tar jag mig ! Gott nytt år förresten ! 🤘🏻

Annons:
Frida B
1/1/16, 9:26 PM
#1

Har inte någon men vill bara säga att oavsett blandning kan man aldrig någonsin veta hur en hund blir, de kan bli som dag och natt.. Två syskon av den blandning kan bli helt olika, den ena vill dra och den andra vill vakta, man vet aldrig.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

feminot
1/2/16, 3:58 PM
#2

Siberian husky eller Alaskan Husky? Jag har en ah blandat med schäfer :)

Förlägen

feminot
1/2/16, 4:09 PM
#3

Beror mycket på föräldrarna, så se till att få träffa dem :) Jag hade tänkt att börja dra med min husky/schäfer "schäfsky" för vi har en siberian husky också :) men han har inget intresse i de. Han är riktigt lättlärd, men man måste vara bestämd. En schäfer lyssnar bra men en husky kan va lite envis av sig så han lyssnar lite halvt ibland kan man säga :) Jag skulle nog inte kunna träna Agility med honom då han är så hög och klumpig, men att va ute i skogen och hålla på med parkour går nog jätte bra! Han är gärna med mig överallt i huset, men ute så springer han iväg för alla dofter (bor i skogen), men alla hundar är individer :) Barn är han jätte bra mot kan jag tillägga med, riktigt snäll! Fråga nåt mer om du undrar :) som sagt är han blandat med ah men hans mamma var avlad från sh :)

Förlägen

feminot
1/2/16, 4:25 PM
#4

Han är inte vaktig av sig heller, skäller inte om de är någon utanför :)

Förlägen

[LeShutDown]
1/2/16, 10:36 PM
#5

Eftersom jag jobbar på hundpensionat har jag träffat många, och de allra flesta jag träffat har varit ganska så nervösa hundar. Det är alltid individuellt såklart, men just Husky är ju också en väldigt svår ras att träna. Min egen valp har båda raserna (eller ja valp O valp.. Hon är snart 1) men hon har även Rottweiler, Jämthund och labbe.. Hur som helst kan hon vara världens goaste och älskar människor O andra hundar (som är mindre än henne annars blir hon extremt nervös) men hon sticker om hon får chansen, jagar alla djur som springer och är *** envis ibland under träningarna. Men som sagt det är väldigt individuellt! (I stallet har jag även märkt att hundarna varit extremt mycket nervösare än innan då pensionatet ligger intill ett stall och min egen är livrädd för min medryttarponny, dock blir det lättare för både hund och ägare om man vänjer hunden tidigt vid hästens närvaro)

[LeShutDown]
1/2/16, 10:39 PM
#6

Och en till sak att känna till är att de för det mesta helt utan undantag har EXTREM energi nivå.. Man kan vara ute och promenera/träna i timmar utan att hunden blir särskilt trött. Får den inte tillräckligt med stimulering varje dag blir den lätt destruktiv och tuggar i sig möbler, leksaker, annan inredning samt hugger mot händer och andra kropps delar. Inte för att vara elak utan för att frustrationen över att ha så mycket överflödig energi är väldigt stor och jobbig

Annons:
Upp till toppen
Annons: