Annons:
Etikettallmänt
Läst 1938 ggr
AnneN
2015-12-31 00:11

Planer & mål för 2016

Vad har du för planer, förväntningar och mål för dig och din hund det kommande året?
Hur tänker du jobba för att nå dessa mål?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2015-12-31 15:01
#1

Planerna för det kommande året är:

Velvet: Ha roligt tillsammans, fortsätta träna nosework som hon verkligen älskar och ev starta på någon rallylydnadstävling, lära in några nya trix (vilka vet jag inte ännu). Hon fyller 10 år den 2 april, så det är inte så mycket tävlingsplaner med henne utan det vi gör är bara för att hon tycker att det är roligt.

Valle: Fört och främst ska vi ha roligt tillsammans, jobba mer intensivt på att få bort hans utfall helt och hållet, han har blivit bättre men beteendet ska bort helt! Detta tränar jag genom motbetingning/skvallerträning i olika miljöer och situationer.
Planerar även att tävla i rallylydnad och testat starta i lydnadsklass 1 under året, behöver bara finslipa momenten först.
Några nya trix blir det nog också, men vilka det blir vet jag inte ännu.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
2016-01-06 14:45
#2

Dina hundar är verkligen så vackra AnneN!
Mina mål är, framför allt att kunna rehabilitera staffen Cornelis. Han blev ju handlöst förlamad i bakdelen för 8 veckor sedan.  Molly fick operera bort ena ögat, så hennes agilityträning handlar mycket om avståndsbedömning i år. Annars är det mycket nosework i år. Prov i februari :)

Drömmis
2016-01-14 13:58
#3

Vårat mål blir att hitta på mer ihop :).

Testa vad som är våran grej och vad vi vill fördjupa oss i, samt ta många härliga långpromenader i nya områden, våga gå lite vilse för att hitta smultronställena :). 

Ellen89
2016-01-16 13:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Med Tia som fick ont i tassen sa far vi satta Flyball och Disc pa hyllan. Ska gora mer lydnad men framst blir det nog Agility. Hon ar 7 sa ska ta det lungt med henne men hoppas pa att tavla i Agility iaf. Om allt gar bra ska vi ocksa borja Freestyle eller DWD. 

Med Ace blir det lydnad och Rally - ska tavla i bada i ar, han tycker det ar skitkul och ar ganska duktig. Har borjat trana Flyball med honom men att hamta bollen och andra hundar ar lite svart for honom sa vi far se. Sedan ska jag gora Agility med honom ocksa.

Ska bli kul i ar, har just skickat for att bli medlem sa vi kan tavla 😃

AnneN
2016-01-16 13:09
#5

#4 Vad är DWD? *nyfiken*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ellen89
2016-01-17 01:52
#6

#5 Dances With Dogs 🙂

Annons:
AnneN
2016-01-17 02:01
#7

#6 Det har jag aldrig hört talas om förr, vill du berätta lite mer om vad det är?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ellen89
2016-01-17 02:09
#8

#7 Det ar nog ganska likt Freestyle men ar mer an dans mellan forare och hund. I den har lanken finns det nagra videos som nagra pa min klubb har verit med om. 

http://www.danceswithdogsclubqld.org/index.html

AnneN
2016-01-17 03:30
#9

#8 Av vad jag kan läsa mig till på den sidan så verkar DWD vara ett samlingsnamn för Freestyle & HTM 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ikatza
2016-01-20 13:50
#10

#8 #9 har i Frankrike kallar dom det for "oberythmée" (for att det gar ju inte att ha ett engelskt ord, vi maste ha en oversattning, och helst nan som later vetenskaplig :D) 
Har testat tva ganger - kul!
Roligast var en aldre herre  med en liten ilsken terrier som inte hade forstatt vad ordet riktigt betydde utan antagit att det var ett annat namn for lydnad. Hans min nar kursledaren forklarade att "det ar som att dansa med sin hund" var obetalbar :) Sen forklarade hon att det var som lydnad fast lite roligare steg, sa han muntrade upp lite och gick med pa att testa. Sa till slut fick han sin terrier att gora en "8" och snurra runt och verkade riktigt nojd :)

Ikatza
2016-01-20 14:07
#11

annars har vi som mal att lara in lite fler roliga trix (tack AnneN for den traden :) ), och att forsoka testa lite olika discipliner (i den man det gar att hitta kurser har, vilket inte ar sa latt.. forutom valpskola, Agility och jakt har jag inte hittat sa mycket ^^ men var hundtranare som vi har kontakt med sa att hon skulle saga till nar hon far info om kurser och sant hon far inbjudan till sa hoppas vi far ) 
Skulle jattegarna testa lite mer nosarbete med handledning, tror Ikatz skulle gilla det! 
sen vill vi fortsatta utveckla var potential i Agility :D och jag tankte att hon skulle t.ex kunna alla kommandon for den banan vi gor iaf

Upp till toppen
Annons: