Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
HUNDFOTON & FILMKLIPP

Någon med denna selen?

2015-12-24 21:57 #0 av: komigentammie

Någon med denna selen som har en hund som den faktiskt sitter bra på? 
Köpte en igår & den sitter inte alls bra trots rätt storlek, 
har en sen 2 år tillbaka med som satt bättre men ändå inte helt bra.

Visa gärna bild isf!

Anmäl
2015-12-25 02:01 #1 av: Frida B

Detta är den bästa bilden jag har just nu... Selen på den svarta hunden :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2015-12-25 10:49 #2 av: Fridaaaa

Upplever att den inte passar slankare hundar, så som din, testat på min kines nämligen och satt lika dåligt fram :/ Men satt bättre på min papillonmix som är robustare

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-12-25 12:45 #3 av: komigentammie

#1 Såg ut att sitta bra! :)

#2 Upplever det med!Storgråter

Anmäl
2015-12-25 12:48 #4 av: Frida B

Men Nimbus har väldigt tjock päls och väldigt mycket päls, han är även en ganska grov hund... 

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2015-12-25 13:36 #5 av: Nordanälvens

Har en sådan på min amstaff/labbe tik, men tycker den lämpar sig bäst när vi joggar. På bilderna är hon ca 9 mån, nu är hon 18 mån. Hon har ganska djup bröstkorg, så den sitter fint men om den skulle användas som vardagssele så skulle den hamna på sidan så att bröstbandet skaver i ena armhålan.

Den passade inte på min gamle amstaffmix som var rätt tunn i kroppen. Hade samma problem som TS  att den satt konstigt runt bringan och inte "fylldes ut". Den passar bäst på grövre hundar, är min uppfattning.

Anmäl
2015-12-25 21:28 #6 av: komigentammie

Kul att se & höra andras upplevelser! :)

Anmäl