Annons:
Etikettallmänt
Läst 842 ggr
Xeati
12/4/15, 6:34 PM

Hund i stillastående bil?

En liten fråga angående hund i bil. Om man ska lämna hunden ensam en stund i bilen, ska man då ta loss den från selen eller kan den fortsätta sitta fast så länge den kan sitta o ligga? För hos jbv står det att hunden ska kunna sitta/ligga naturligt. Smiley smile

Annons:
[LoveUnite]1
12/4/15, 7:16 PM
#1

Så länge du följer lagen så ska det nog inte vara några lagliga problem.

Sedan är det väl bara en smak fråga.

Själv har jag kombi så min hund är lös där bak, har galler.
Har aldrig haft hunden i sele men när hunden vitsas i baksätet under väldigt få tillfällen och jag ska in någonstans så är hon lös i bilen… min hund har dock både satt igång bil larmet och hoppat omkring i hela bilen då hon skäller på människor o hundar som går förbi så hade jag haft sele hade hon nog fått ha det på sig pga dem anledningarna.

Xeati
12/4/15, 8:02 PM
#2

Anledningen till att hon egentligen "behöver" vara fast den här gången är att vi ska åka i bekantas nya bil o de vill inte gärna att hon trampar runt. Det är ungefär 10min vi pratar om så ingen lång tid och hon brukar alltid lägga sig annars.

[BonzoandBonnie]
12/13/15, 12:29 AM
#3

Det är nog inga problem i 10 minuter om hon är van att va i bilen :) mina vovvar brukar va lösa när jag lämnar dom, den ena sitter vid ratten och tittar på folk ser lite roligt ut och den andra brukar lägga sig på hatthyllan haha :p

Upp till toppen
Annons: