Annons:
Etiketthundgodis-recept
Läst 1919 ggr
Susan-ohlin
2015-11-30 18:42

Hundbens fråga

Hej, tänkte kolla vilka ben som är bäst och varför vita eller bruna?!

Tack på förhand

Annons:
AnneN
2015-11-30 18:45
#1

Jag ger mina hundar råa köttben/märgben.

Men jag gissar att du menar de där benen som består av pressad hud, då tycker jag att de bruna är bättre eftersom de vita är blekta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[LoveUnite]1
2015-11-30 18:47
#2

De allra bästa är nog råa märgben.

Mellan de bruna o vita vanliga hundbenen vet jag ej, min hund föredrar vita så därför får hon dem när hon väl får den typen av ben.

Susan-ohlin
2015-11-30 18:49
#3

Märgben är inte bra för tänderna då det kan bli frakturer och väldigt nedslitna tänder. Jag har en valp på 10 v så inga köttben.

VildaVittra
2015-11-30 18:57
#4

#3 Valpar kan definitivt äta köttben, det finns ju inget särskilt "valpfoder" i naturen. 🙂

TS, det bästa är en enorm variation av ben, allt ifrån märgben till strömmingsben, alltså olika hårdhetsgrad samt art. Köper du exempelvis revben (otillagade) nu till jul, kan du skära bort benen innan tillagning och ge hunden en riktigt god julmåltid.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[LoveUnite]1
2015-11-30 18:59
#5

Lätt att glömma att hundar är djur (rovdjur) ibland. ☝️

Fridaaaa
2015-11-30 19:04
#6

Märgben är inte att rekommendera, kan lätt ge tandskador.

Rekommenderar med t.ex rå kycklingvinge.
Tuggbenen i affär är tyvärr skit.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
MoaL
2015-12-02 23:26
#7

Jag ger Rauh! Älghudsben (scrolla ned för lite info) till vår hund. Det finns olika storlekar, alltifrån chips upp till XL. Naturligt, fritt från kemikalier och segare än vanliga hudben, så det kan jag defintivt rekommendera. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: