Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
- Hundgodis & recept

Hundbens fråga

2015-11-30 18:42 #0 av: Susan-ohlin

Hej, tänkte kolla vilka ben som är bäst och varför vita eller bruna?!

Tack på förhand

Anmäl
2015-11-30 18:45 #1 av: AnneN

Jag ger mina hundar råa köttben/märgben.

Men jag gissar att du menar de där benen som består av pressad hud, då tycker jag att de bruna är bättre eftersom de vita är blekta.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2015-11-30 18:47 #2 av: [LoveUnite]1

De allra bästa är nog råa märgben.

Mellan de bruna o vita vanliga hundbenen vet jag ej, min hund föredrar vita så därför får hon dem när hon väl får den typen av ben.

Anmäl
2015-11-30 18:49 #3 av: Susan-ohlin

Märgben är inte bra för tänderna då det kan bli frakturer och väldigt nedslitna tänder. Jag har en valp på 10 v så inga köttben.

Anmäl
2015-11-30 18:57 #4 av: VildaVittra

#3 Valpar kan definitivt äta köttben, det finns ju inget särskilt "valpfoder" i naturen. Glad

TS, det bästa är en enorm variation av ben, allt ifrån märgben till strömmingsben, alltså olika hårdhetsgrad samt art. Köper du exempelvis revben (otillagade) nu till jul, kan du skära bort benen innan tillagning och ge hunden en riktigt god julmåltid. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-11-30 18:59 #5 av: [LoveUnite]1

Lätt att glömma att hundar är djur (rovdjur) ibland. Får idé

Anmäl
2015-11-30 19:04 #6 av: Fridaaaa

Märgben är inte att rekommendera, kan lätt ge tandskador.

Rekommenderar med t.ex rå kycklingvinge.
Tuggbenen i affär är tyvärr skit.

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.