Annons:
Etikettallmänt
Läst 901 ggr
AnneN
2015-10-20 16:41

Vilka hundklubbar är du medlem i?

Jag är lite nyfiken på hur det ser ut med vilka klubbar folk är medlemmar i och hur många som är engagerade i någon klubb.

Jag är medlem i:

  • SKK (Svenska Kennelklubben)

  • SSRK (Svenska Spaniel & Retrieverklubben

  • Labradorklubben

  • Lokala kennelklubben (Hundhuset FLKK)

Men jag är bara ordentligt engagerad i den lokala kennelklubben, där sitter jag som suppleant i styrelsen,  jobbar ideellt i aktivitetsgruppen som arrangerar alla aktiviteterna i klubben (socialträffar varje vecka, utställningsträning varannan vecka, föreläsningar, läger, mm), sitter även i utställningskommittén.

Övriga klubbarna går jag på årsmöten, ibland någon kurs eller annan gemensam träning, utställningar, tävlingar, men är inte med och arrangerar något.

Så vilka klubbar är du medlem i och är du mer engagerad i någon klubb?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[LoveUnite]1
2015-10-20 19:16
#1

När jag skaffade katt blev jag medlem i:

Royal (maten) klubben o addade min hund också, får rabatt kuponger där ifrån med jämna mellan rum =)

Nada engagemang i någon klubb. 🌺

Ravynsfair
2015-10-20 20:02
#2

Oj, vad du är flitig! 👍

Jag är medlem i SHU (svensk hundungdom) och då därigenom berättigad som medlem i SBK (svenska brukshundklubben). 

Har en mina lokala brukshundklubbar (finns 3st inom 2 mil) som lokalklubb i SHU. 

Inte aktiv alls genom dem just nu, går rallylydnadskursen hos privat tränare då kurserna var fulla hos klubben. 

Är inte i övrigt medlem i något 🙂
(Var tidigare något aktiv inom Svenska schäferhundklubben då jag gick kurser hos dem med min förra hund)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

IngaTrnqvist
2015-10-20 23:09
#3

Är med i SMÖKK (Småland-Ölands kennelklubb), SHU och lokal BK (Gislaved-Västbo, kommer dock byta tillbaka till Smålandsstenar nästa år). Inte aktiv i någon av klubbarna tyvärr.

AnneN
2015-10-20 23:28
#4

#2 Ja mer eller mindre i perioder, men har varit aktiv på ett eller annat sätt genom ideellt arbete i den lokala klubben ca 7 år nu och tycker att det är så roligt, lärorikt och givande på alla sätt och vis. 🙂

Tycker fler borde prova på att vara aktiva i ideella föreningar i mån av tid och energi.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: