Annons:
Etikettallmänt
Läst 1897 ggr
Ravynsfair
10/8/15, 4:38 PM

Syns det att du har hund hemma?

Precis som rubriken säger så undrar jag om det syns att ni har hund hemma? 
Hur ser det ut hemma hos er? (Ni behöver INTE bifoga bilder) 

Själv känner jag att det är i princip omöjligt att ha det "tiptop" hemma med husdjur men sen så är jag värdelös på att hålla ordning också. 

Mig gör det inget om det är en tuss päls i något hörn och lite hår i soffan/sängen. 
Nu får han förvisso inte vara i sängen nåt mer men katten får däremot det. 
Det är lite grus/lera i hallen efter promenader, vattendroppar på golvet efter hunden som vägrar stå still och dricka osv. 

I soffan har han en egen del som han får ligga på (filt över) men det händer att han tar över nästan hela soffan ibland när vi myser till film. 
Hundbädden ligger i sovrummet på min sida av sängen, han har leksaker i vardagsrummet och i hallen. Tuggben kan ligga lite överallt. 

Försöker att dammsuga ett par gånger i veckan men pga mina diagnoser så har jag otroligt svårt med att komma igång med sådant, trots att jag har en sambo som påminner en. 
Har dock gränser för hur skitigt det får bli.

Hur gör ni? Är ni pedanta eller låter ni det ligga lite hår här och var?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annons:
[Ruffsetuss]
10/8/15, 4:53 PM
#1

Numera har jag en hund som inte hårar nästan alls , men hans tuggbensbitar ligger överallt även leksaker . Det ska se bebott ut hemma hos mig , inget Allt i Hemmet standard 😀

AnneN
10/8/15, 8:10 PM
#2

Här syns det definitivt att det bor pälsdjur, hår lite överallt, hundbäddar, leksaker, mm utspritt i lägenheten, sand/lera i hallen (och resten av golvet ibland), vatten droppar från vattenskålen och över halva lägenheten, hundarna sover i sängen och soffan.
Försöker precis som #0 att städa ett par gånger i veckan men har även jag npf-diagnoser som gör att jag har svårt att komma igång med sådana tråkiga saker, men finns gränser för hur smutsigt/stökigt det får bli.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ikatza
10/9/15, 9:27 AM
#3

ja, det gor det definitivt! 

palstussar som flyger runt lite, brukar plocka for hand nar jag ser - forsoker dammsuga minst en gang i veckan men hinner inte alltid (prioriterar annat ^^), plus att det nog ar den trakigaste hushallssysslan.. det och att moppa golv. Men det ar jag tvungen till oftare, iaf i koket dar vi ofta later hunden springa ut och in fran tradgarden. Funkar ok pa sommaren, fast da har honsen en tendens att komma in i koket for att soka svalka, sa det blir fjadrar som flyger runt ocksa :s 
fast nu och sen pa vintern blir det jobbigare, da ar det blott ute och antingen har vi hunden inne och torkar tassar, eller ute, men sa blir det ju saklart aldrig, utan det blir alltid massa tassavtryck i kok och lite i vardagsrum pa nedre vaningen.. katten ar renligare av sig, han lyckas komma in fran ett blott utomhus utan att gora tassavtryck :D 

sen har vi en filt pa en fatolj i vardagsrummet som ar hundens sovplats. Katten sover pa overvaningen pa sangen (pa vintern - pa sommaren ar han mycket ute och sover inte ofta inne).  

men, forutom att det kan vara skitigt pa golvet och lite palstussar sa ser man inte sa mycket inomhus dock tycker jag. Men utomhus syns det desto mer :D stora gropar i tradgarden, leksaker overallt, avgnagda pinnar och ben, mer eller mindra bra gomda i grastussar :) (hon ar sa sot nar hon springer ivag och gommer sina ben och godisbitar i en grastuss :) sen kommer honorna och kollar, da tar hon tillbaks det hon gomt, springer ivag och gommer i en annan grastuss.. dom kan halla pa ett litet tag :) )

AktivaSiri
10/9/15, 10:52 AM
#4

Lite päls men mycket annat som skvallrar att det finns hund hemma :p

Hundgården ser man nästan direkt då man kommer till oss med.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Fridaaaa
10/10/15, 7:21 PM
#5

Syns: hundkoppel mm på golvet i regel haha!
Och djuren drar in en hel del i huset så dammsugas ofta men inte alltid man hänger med bland annat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lexie82
10/11/15, 10:30 PM
#6

Min hund har en låda för sina leksaker, men han trivs bäst när de är utspridda lite överallt. Och precis som övriga sagt, vattendroppar och smuts överallt - för att inte tala om hundhåren! Känns som att det inte spelar någon roll hur ofta man dammsuger. Och det är precis som det ska vara, tycker jag. Hunden är ju också en del av familjen, och då ska det synas att han bor här! =)

Annons:
IngaTrnqvist
10/12/15, 10:14 AM
#7

Absolut syns det. Blir lika förvånad varje vår/höst hur himla mycket päls en sådan liten hund kan fälla (det trots att han är inne på sin 15:e fällperiod, känns som det blir mer och mer varje gång). Förutom det finns det leksaker och potentiella leksaker över hela huset (sådant som inte är tänkt som leksaker, men som en Brun hund tänker är leksaker), vattenskålar i alla rum, ofta mitt på golvet så man stiger i det, samt pryds mitt sovrum och ibland köket av barf-filtar istället för mattor :D

Ravynsfair
10/12/15, 9:33 PM
#8

Låter som att vi alla har en hel del gemensamma nämnare 😃
Kul att höra hur det ser ut hos er alla!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

MaaariaS
10/16/15, 5:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ja det gör det,i hallen ligger oftast hans leksaker och nått ben och i vardagsrummet står 2 av hans sängar ❤️På ytterdörren finns en" här vaktar jag skylt" också 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

lollynonna
10/17/15, 5:28 PM
#10

Ja, absolut! Päls på mattorna, leksaker och tuggben i princip överallt också🤪

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[LoveUnite]1
10/19/15, 12:30 AM
#11

Åh herre jisses, ja det syns.

Har en stor långhårig pälsboll till hund, berner sennen liknande i storlek och pälsmängd.

Jag har det hyfsat rent, bor i en etta.

Dammsugar iaf minst 1 gång i veckan, mer om något ser för j#vligt ut.

Men, min hund får vara i soffa och säng vilket bidrar till päls som fastnar på lakanen och dregel fläckar lite överallt samt päls på soffan.

Hundleksaker och ben oftast i en korg men hon drar omkring med sina tuggben, koppel på golvet i hallen och en stor bia bädd i vardagsrummet. Å två stora skålar i köket till hunden =)

lillakia
11/19/15, 5:11 AM
#12

Det klart att det syns fast man är noga med att åtminstone förrsöka hålla rent. Det är väl en självklarhet att det syns, samma om man har barn det syns ju rätt tydligt det också ;)

fridaas
11/19/15, 6:52 AM
#13

Hos oss syns det garanterat, dels hänger det reflexvästar och koppel i hallen, det står vattenskålar där också, päls finns det garanterat trots att vi dammsuger två gånger om dagen. Sen den nye kom ligger det hundleksaker lite här och var och tuggben + att han är runt benen på en större delen av tiden så :P

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
JonnaCecilia
11/19/15, 12:32 PM
#14

Haha, absolut! Massa leksaker utspridda i lägenheten, koppel på en krok i hallen, sönderbitna kartongbitar eller annat… Har marsvin också så det är ALLTID hö överallt ;) sopar upp det värsta nästan dagligen men lite ligger alltid kvar ;)

spacesheep
11/19/15, 12:54 PM
#15

Jo det syns verkligen här! Leksaker och tuggben lite varstans, koppel, bajspåsar och andra hundattiraljer i hallen. Han fäller ju lite omen drar inte in mycket smuts från promenaderna, däremot är han en jävel på att sprida ut kaninens hö över hela lägenheten. Så visst är det mycket stökigare här sedan vi blev med hund, men jag försöker dammsuga minst 2ggr/vecka för att hålla en skaplig nivå. Är inte ett dugg pedantisk som tur är, det syns att det bor djur och människor här och det är helt okej 😃

[BonzoandBonnie]
11/19/15, 7:15 PM
#16

haha dom där "pälstussarna" dyker ju upp så fort man ställt in dammsugaren igen, jag bryr mig inte alls, dammsuger 2-3 gånger i veckan, men får inte panik om jag ser en tuss :)
bäddarna ligger i hallen, o dörrmattan är en favorit o ligga på, svart med så syns ganska väl att vi har hund när man kommer till oss :) plus alla koppel o selar som hänger/ligger i en hylla i hallen :)
Och leksaker överallt :)
Och vid vattenskålarna är de alltid blött, huskies är ju experter på att dra med sig allt vatten när de druckit, min schäfer är dock lite finare av sig där haha :)

Upp till toppen
Annons: