Annons:
Etikettbeteende
Läst 2068 ggr
blandiscasper
8/9/15, 11:28 AM

Kastrera eller inte?

Hej Har en 7 årig kille som coccer / springer som är världens goaste😍 Men han har alltid varit en superpåig hund som inte alls är rädd får nått, nu skaffade vi en kompis till honom och det har gått jättebra, han världens snällaste Nu har vi skaffat katt, en ragdoll.han är nyfiken och så där otroligt "på" som han brukar och bara skakar hela han, han är superstressad och får han träffa katten så ska han slicka puffa ja helst om man får så kan vi kanske jaga den matte?😊 funderar , och har funderat över en längre tid i fall han skulle må bättre som kastrat? Har funderar i nått nått år, men inte kommit till skott, va tror ni? Pris?

Annons:
kalindas
8/9/15, 11:42 AM
#1

De problemen du nämner kommer inte bli bättre om ni kastrerar honom. Det där är mer en träningssak.
Kastrering kan vara toppen, de kan göra en mentalt stressa och ofokuserad hund att plötsligt glömma alla dofter och upptäcka de har en ägare. Vilket gör det något lättare att arbeta med hunden.
Men det är ingen lösning på det problemet eran lydiga snälla hund har med katten. Det är en ren träningsfråga.

/Elisa

[LoveUnite]1
8/9/15, 11:44 AM
#2

Menar du kastrera hunden eller katten?

Vänta några veckor.

När min tik introducerades för min katt så tog det ca 2 veckor innan hon började lugna sig. En annan jag känner för hennes hund tog det någon månad.

Alla hundar är olika, ge det tid.

Kan även säga att min tik blev kastrerad för 4 månader sedan pga livmoderinflammation och hon blir lika knäpp när vi ser katter ute och är lika lättstressad, går upp i varv som innan det enda är att hon har ökad aptit.
(vår katt är hon självklart lugn med då han är familj. Hon vet skillnad på vår katt o inte vår katt.)

blandiscasper
8/9/15, 11:59 AM
#3

Tack för svar, tänkte mest att han , ja kanske lyssnar eller ser att matte och husse finns:) han låser sig helt om han hör eller ser nått annat som är roligare, sen är löptikar otroligt jobbiga, han flåsar och går an i en vecka typ , tycker synd om honom dom gångerna, kanske kan prova ett chip för att se om han mår bättre av det

kalindas
8/9/15, 12:45 PM
#4

#3
Prova du chip först och se om du märker någon skillnad. 🙂
Alla hundar funkar inte på chip, men lite bör du märka.

/Elisa

Fia81
8/26/15, 11:03 PM
#5

Vi kastrerade vår 11 åriga Noffe i våras. Vi önskar att vi hade gjort det tidigare. Gud vilken härlig hund vi har fått 😃 Han är med familjen på ett helt annat sätt. Tidigare när det var någon tik som löpte var han så stressad att han inte kunde äta eller sova…

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Mysisa
8/27/15, 10:11 PM
#6

Jag har precis kastrerat en 6 åring som inte ändrat sig ett skit (tack och lov) så att kastrera för att man hoppas på att hunden ska ändra sig rekommenderar jag verkligen inte

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
kalindas
8/28/15, 9:16 AM
#7

#6
Nej, några under händer knappast. Min var fem när jag kastrerade honom och det är fullt ös fortfarande. 🙂
Dock har han inte den där stressen som gjorde att han slog över eller var helt ofokuserad. 

Ev. "problem" försvinner inte med kastrering. De får man snällt träna bort. Kan dock bli lite lättare pga att de får mer fokus på sin ägare.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: