Annons:
Etiketthundmat
Läst 1795 ggr
AnneN
7/14/15, 4:15 PM

Inget foder levererat & ingen info från PetsOnline

Idag vill jag ge stort ris till http://www.petsonline.se/ som jag har haft foderabonnemang hos… Skulle fått leverans av Velvets foder i fredags men inget foder kom. Loggade in på deras sida på fredagkväll/natt och då stod det att det inte gått att betala med faktura, så tänkte att vi kanske missat någon betalning och fixade så det istället skulle betalas med kort och skrev ett mejl till deras kundtjänst för att fråga varför de inte hade meddelat mig om detta problem. Idag hade jag fortfarande inte fått något foder och inget svar på mitt mejl, så ringde kundtjänsten och fick då veta att de har problem med sin leverantör och inte har det fodret hemma för tillfället.

HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT MEDDELA FODERPRENUMERANTER OM ATT DERAS FODER INTE FINNS HEMMA FÖR LEVERANS PÅ UTLOVAT DATUM?

Får smått panik för Velvets foder är helt slut och det är enda fodret hon inte får klåda av, så ringde till http://www.25an.se/ i stan för att kolla om de hade hemma Orijen Adult…. Vilken tur, de hade det hemma! Monica & Nils-Göran var så snälla (som alltid) och skjutsade mig dit så nu har Velvet mat iallafall.

Enligt Susanne som äger 25:an så har de inga problem alls med leverantören av detta foder och har fått en leverans senast idag utan problem, så vart problemet ligger med leveranserna återstår att se. Fick även veta att de har gratis hemleverans inom stan, så kommer i fortsättningen köpa Velvets foder från dem istället, känns mer pålitligt + att jag hellre sponsrar lokala företag än de stora företagen.

Nu fick jag dessutom ett meddelande från PetsOnline efter att jag avslutat prenumerationen att jag ska betala för en fodersäck ändå för att det inte gått tillräckligt många leveranser för att jag ska få avsluta utan extra kostnad!!!! De har bara öppet kundtjänsten till kl 15, så det kommer att ringa en heligt förbannad Anne till dem imorgon och kräva att de avslutar min prenumeration utan någon som helst kostnad om de inte vill få ännu mer dålig PR av mig på nätet, för en enda missnöjd kund kan stjälpa en hel del! Ja jag är förbannad på att de inte kunnat meddela att de inte kan leverera fodret på utlovat datum och sedan dessutom har mage att ta betalt för att man avslutar prenumerationen då de har misskött sig!

Och nu fick jag ett sms om att fodret är på väg! Vad i ******* pysslar dem med där borta egentligen?!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Fridaaaa
7/14/15, 4:21 PM
#1

Jag kommer inte ens in på min sida och kan ändra när jag vill ha levererat ingenting :/ Har skickat 2-3 mail kring detta. Och fick mail att jag ska få leverans nästa vecka men vill inte ha det än men kan ju inte heller ändra.

De var mycket bättre innna, vet inte vad som har hänt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
7/14/15, 4:24 PM
#2

#1 Ja jag har haft prenumeration där ett bra tag och allt har fungerat fram tills nu så fattar inte heller vad som pågår där. Men ring till deras kundtjänst istället för att mejla så kanske de kan hjälpa dig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
7/14/15, 4:25 PM
#3

#2 Får nog ta och göra det. Men kasst när det ska strula. Jag fick svar flera veckor sedan att de skulle fixa så att det fungerade igen men varit så flera månade.r Kasst :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
7/16/15, 3:37 PM
#4

UPPDATERING
Ringde till PetsOnline igår igen, fick då prata med en tjej/kvinna som inte alls gick att vara arg på då hon var mycket trevlig och hjälpsam, hon bad att få åter komma inom en liten stund då hon behövde prata med dem på ekonomiavdelningen först. Gick bara några minuter så ringde hon upp och meddelade att självklart ska vi inte behöva betala något alls då det är företaget som har gjort fel, så pengarna skulle sättas in på samma konto som de dragits från.

Idag hade pengarna inte kommit in (trodde det skulle ske direkt), så har försökt ringa dem hela eftermiddagen men verkar vara något fel på linjen för det har tutat upptaget hela tiden. Kontaktade dem då istället på deras facebooksida och fick där svaret att pengarna sätts in på kontot men det kan ta 2-3 dagar innan de syns på kontot.

Så kan ju ge dem lite ros också för att de har bra personal i kundtjänsten och att de utan bråk betalar tillbaka pengarna när de själva har felat. 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
7/16/15, 3:45 PM
#5

#4 Med försökt kontakta dem idag på eftermiddagen så ja är nog något fel på deras linje. 
ja det är toppen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: