Annons:
Etiketthundmat
Läst 2836 ggr
Firinella
2015-07-10 19:50

Potatis i fodret

Efter att ha tittat runt på olika foder som är spannmålsfria har jag upptäckt att en del innehåller ganska mycket potatis. Jag har alltid fått höra att potatis inte är något som hundarnas mage kan smällta. Allt detta enligt mina morföräldrar. Kan det vara så att de hade fel? Undrar oxå vilket spannmålsfritt foder nii skulle rekommendera. Tack på förhand/Laila

Annons:
zakkris
2015-07-10 20:06
#1

I viss mängd kan de smälta det. Vet att vi gav våran gamla hund potatis men han spydde upp de, gav man honom mos eller så då spydde han inte upp de. Så de ger väl inte så mkt mer än att fodret håller ihop sig antar jag.

Kär själv med spannmålsfritt till min tik, och hon älskar de och mår inte dåligt eller nått så tror inte de är någon större fara. Har bara testat de jag har och de är Taste of the wild, High Prairie Canine. Vet att de inte är den mest miljövänliga då den görs i canada, men ändå den som jag tycker låter bäst och för plånboken med, men finns nog många otroligt bra foder som säkert är ännu bättre

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Firinella
2015-07-10 21:25
#2

#1 Ska kolla upp dessa,tack!

AnneN
2015-07-11 01:14
#3

Jag ger Orijen Adult till min blandis och Oliver´s Chicken Grainfree till labben.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Goldline
2015-07-16 19:43
#4

Färskfoder. Finns många olika, spannmålsfria sorter (och märken) att välja på.

Hiro
2015-07-17 15:36
#5

Rå potatis kan hundar inte smälta, kokt lite och mos ganska mycket. Används som utfyllnad i fodret för att hunden ska känna sig mätt

Upp till toppen
Annons: