Annons:
Etikettbeteende
Läst 1232 ggr
elsasputte
2015-07-07 19:05

Vår hund juckar på min mammas hund..

Har en blandras jack russel/japanese chin på ett år ganska precis. När han träffar och leker med  min mammas hund så börjar han alltid jucka på henne. Detta är en hona som är ett par månader yngre än honom. Är ganska säker på att han juckar för att han blir uppspelt.. Men hur gör jag, ska jag tillåta detta, sköter hundarna detta själv eller ska man ingripa. Vi vill ju givetvis inte ha Valpar och honan säger ifrån.. lite grann iaf. Han nafsar henne även i ljumskarna..

Tacksam för vägledning :)

Annons:
molam
2015-07-07 19:16
#1

Dominanshandling kallas det visst ;) DEt kommer en fas när de flesta hundar håller på så alla våra hundar har gjort det vi tillåter det INTE

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ravynsfair
2015-07-07 19:18
#2

Min hund är sån mot alla tikar. Accepterar det absolut inte!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

elsasputte
2015-07-07 19:25
#3

#1 och om det inte handlar om dominans utan att han blir för uppspelt då?

Honestyisdead
2015-07-07 19:27
#4

Tycker absolut inte du ska acceptera det.

molam
2015-07-07 19:31
#5

#3 Ofts t handlar det om Dominans men även om det bara var uppspelthet så skulle vi aldrig tillåta det

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

elsasputte
2015-07-07 19:41
#6

Något som löses av kastrering tror ni?

Annons:
vallhund
2015-07-08 14:34
#7

#1 Det är en utbredd missuppfattning om att det skulle ha med dominans att göra, däremot är det ett väldigt vanligt beteende när det slår över för hunden o den inte riktigt vet hur den skall hantera situationen.

Det kommer ingen sådan fas för alla hundar, ingen av mina hundar har gjort så, skulle någon försöka så lyfts den av, vänligt men bestämt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Liten boll
2015-07-08 15:01
#8

Det är dominans. Hade den varit yngre hade det varit övning. Säg ifrån direkt.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

vallhund
2015-07-08 16:32
#9

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

akittehmonster
2015-07-08 19:46
#10

Tror inte det är dominans, vet inte vad det är men känner du dig obekväm med det så kanske du ska lugn och bestämt visa det? Lyft undan din hund eller liknande :) 

(Har inte vart med om detta innan, så är ganska okunnig men hade det vart min hund hade jag inte tillåtit det.)

[Raubtier]
2015-07-09 12:44
#11

Vet inte varför snack om dominans kommer upp, som att någon sett på för mycket Cesar Millan. Min tik kan göra det när hon är stressad och får något sorts överslag och jag tror i de flesta fallen handlar det om stress eller som i ditt fall att hunden är så uppspelt så det blir överslag.

Jag brukar lyfta bort och säga nej. Inte skälla ut henne, säger bara nej tydligt. Annars finns risken att det blir värre. Men se det inte som något dominansbeteende.

Upp till toppen
Annons: