Annons:
Etikettallmänt
Läst 1312 ggr
Lilithium
2015-06-13 20:44

Gentest, yay or nay?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om gentest, har ni gjort det innan och vad tyckte ni om det?

Jag funderar på att göra ett på min lilla rumän Lumi som har varit hos mig i lite över 3 månader nu, det bästa jag gjort var att adoptera henne.
Vi är redan ganska så säkra på två raser som är i henne, så skulle göra det mest för att bli medvetna om eventuella problem som kan komma senare med tanke på att hon är sån blandras.
Är ganska säker på att hon är en blandning utav Mudi och Tysk spets men säkert något mer med :)


Annons:
Ellen89
2015-06-13 23:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min van gjorde det men testet visade ingen nytta hor henne. Dom sa att hunden inte hade nagon kelpie alls…. 🤔 Detta ar hennes hund,

AnneN
2015-06-14 01:43
#2

Gentester kan väl säkert vara bra om man inte har någon susning om vilka raser som kan finnas i hunden, men tyvärr finns ju inte alla raser med i databanken eller vad det kallas så det kan ju även bli missvisande.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vallhund
2015-06-14 04:21
#3

Har man för mycket pengar som brinner i fickorna kan det vara en  idé, bättre att skicka pengarna till närmsta hundstall.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
2015-06-14 09:53
#4

De är inte speciellt pålitliga.
Finns de som skickat in på renrasiga (stamtavla såklart) och testat sa blandras så tja ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Achatina
2015-06-18 02:25
#5

De är inte ett dugg tillförlitliga. Vissa företag vill att man skickar med en bild på hunden tillsammans med dna provet. Antar att de därefter gissar rasen rakt av.  Vill de inte ha bild så kommer de nog ändå bara gissa raserna. För som sagt, folk som testar sina renrasiga hundar får ofta svaret att de innehåller flera olika raser, ofta raser som är helt irrelevanta. (Om du testar en renrasig Schäfer och får svar att den är chihuahua x boxer så är det ju verkligen inte en siffra rätt).

Nervöst Skall
2015-06-25 18:45
#6

Vilken snygg hund ts! Jag blev lite kär^^

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Annons:
Lilithium
2015-06-25 19:04
#7

Tack, hon är min lilla ögonsten :P
Fast hon var riktigt solblekt när jag fick hem henne, får se hur lång tid det tar innan hon blir lila svart igen.
Plus att nu är hon även nedrakad och redo för sommaren som aldrig kommer.

Jag har förresten en svag aning om två raser som kan vara i henne, Mudi och någon form utav spets och något gentest blir det inte ^_^


Nervöst Skall
2015-06-25 19:20
#8

Hon ser definitivt ut att ha Mudi i sig :)

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Liten boll
2015-06-30 18:50
#9

http://www.friendsforever.se/startsida.html

Här kan du kolla vilka raser som finns i din hund. 850 kr bara. Jag har gjort det och jag är nöjd.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Upp till toppen
Annons: