Annons:
Etikettannonser-köpes-säljes-bytes
Läst 2021 ggr
Mirrorglace
2015-05-29 00:38

29/5 köpes blandras valp/unghund

Hejsan, letar efter en valp eller unghund som ska vara mellanstor till stor hund, och inte släthår.

Raserna i sej spelar ingen direkt stor roll, men gärna nån aktiv ras i sej…

Har erfarenheter av mycket krävande hundar, nog aldrig haft o göra med en ängel om man ska säga så. Har själv haft en amstaff, dalmatin och en collie blandning, men även passat Alaskan Husky, schäfer, pitbull, chihuahua,papillon, amerikansk bulldogg, mops, jaa listan kan fortsätta. Mött väldigt många hundar i mitt hitills korta liv haha.

Själv är jag en tjej på snart 18 (i dec) som till hösten ska börja ny utbildning som hundförare till hösten och hunden kommer aktivt vara med mej i utbildningen, där man tränar massa lydnad, kommunikation, Agility och massa annat tillsammans med sin hund. Jag sätter alltid mina djur före mej, spelar ingen roll om det så skulle vara snöstorm, vill hunden ut så ska den också få det. 

tror du att du har hunden för mej? hör gärna av er så kan jag berätta mer om livet hunden skulle få hos mej! 

detta är min senaste vovve som tyvärr flyger däruppe nu 

❤️

Annons:
crimson
2015-06-01 19:04
#1

Bara en nyfiken fråga, men varför vill du ha blandras hellre än renras? Det är liksom ett säkrare kort, känner jag. Med blandraser kan det ju bli lite hur som helst med vilka attributer de får från de olika raserna, med renrasiga vet man ju lite mer säkert vad man får(så klart finns det undantag, men ändå).

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Ravynsfair
2015-06-01 20:17
#2

#1 Tycker det samtidigt är fint att hon kan tänka sig omplacering eftersom det finns en hel del sådana på marknaden 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

crimson
2015-06-01 20:37
#3

#2 Absolut, omplaceringar förstår jag att rasen/raserna inte spelar roll, men när en köper valp så blev jag bara lite nyfiken, typ.

Ångrar rätt ofta att jag köpte min blandis, han är helt fantastisk i psyket och otroligt bra för mig, så jag hade riktig tur och jag skulle inte byta ut honom för något, men jag känner ändå att det var ett impulsköp och ångrar det, liksom.

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Mirrorglace
2015-06-01 22:20
#4

Jag väljer blandras för att jag gillar just deras charm på något sätt. Renras är säkrare kort ja, men tycker som sagt bara att blandraser ofta har mer egna personligheter, om du förstår mej! :)

❤️

Fridaaaa
2015-06-01 22:21
#5

#4 Egna personligheter har alla hundar, renrasig som blandras. Men du syftar kanske på något annat`?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mirrorglace
2015-06-01 22:42
#6

ja, menar inte så är svårt o förklara. Men jag gillar det där busiga i blandraser, dom är ofta lite överdrivet energiska och lite skumma sådär om du förstår hahah :D om man jämför med renraser, som ofta är avlade för lugnt temperament osv. Gillar att jobba lite o se framsteg, samma vd hästar, valde alltid dem med lite problem om man säger så^^ hoppas ni förstår

❤️

Annons:
Nervöst Skall
2015-06-01 22:44
#7

Om du planerar på att jobba mycket med hunden känns renras som ett bättre val för att vara ärlig. Om hunden är avlad för ett speciellt arbete i många generationer så är det större chans att hunden kommer att funka till det du vill. Det finns en anledning till att raserna är indelade i olika grupper/arbete, ska du valla är det en vallhund du ska ha, vill du köra bruks så skaffa en brukshund osv. De olika raserna finns av en anledning.

Renrasiga hundar har lika mycket personlighet dom, jag har två renrasiga papilloner från samma kul och dom skiljer sig otroligt mycket från varandra i personlighet.

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Nervöst Skall
2015-06-01 22:46
#8

#6 då låter det som att du  borde leta efter en vuxen omplacering :)

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Mirrorglace
2015-06-01 23:46
#9

jag menar problemhundar, att man får jobba med dem får att få dem till det man vill, alltså mycket. man får en speciell connection med djuret, av mina erfarenheter. vill inte ha en som från början lyder, dock går det bra också men gillar o ge djur chanser :)

❤️

Nervöst Skall
2015-06-01 23:50
#10

#9 Därav borde du leta efter en lite äldre hund som har hunnit utveckla problembeteenden, en valp som uppfostras rätt borde inte få problembeteenden.

Jag tycker det är jättebra att du vill ge en hund med problem en ny chans, dom har ju oftast svårare att hitta livslånga hem :)

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Upp till toppen
Annons: