Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
HUNDMAT

Billigt och bra torrfoder?

2015-05-09 00:28 #0 av: Lexie82

Söker tips på billigt och bra TORRFODER till vuxen hund.
Jag fick tips på Acana, Orijen och Taste of the wild, men jag räknar inte 800kr för en 13kg säck billigt. Det måste väl ändå finnas även billigt torrfoder som inte är skräp?

Anmäl
2015-05-09 00:40 #1 av: AnneN

Jag ger Orijen till min tik som väger ca 20kg och en säck räcker ca 2 månader till henne, så även om det är dyrare i kilopris så är det billigare i längden än om jag hade gett ett foder med billigare kilopris för då hade hon behövt äta större mängd istället.
Olivers är också bra, har både spannmålsfria och vanliga foder av bra kvalité, http://www.olivers-petfood.se/

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2015-05-09 00:42 #2 av: Lexie82

Min hund äter Purina Pro Plan, fortfarande valpfoder. En säck på 14kg räcker ca 3 veckor för honom..

Anmäl
2015-05-09 07:47 #3 av: Fridaaaa

Standart?

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-05-09 19:44 #4 av: IngaTrnqvist

Standardt? Kostar ca. 500 kr för 13 kg. Gav det till min hund innan jag började barfa och det funkade bra för honom.

Anmäl
2015-05-09 21:06 #5 av: Isvind

Vet inte vad de stora säckarna kostar men Applaws kanske?

Anmäl
2015-05-10 15:56 #6 av: calendrium

Brit Carnilove är ju inte lika dyrt som Orijen men det är väl ett OK foder... Och standart 

Anmäl
2015-05-10 16:47 #7 av: zakkris

Har taste of the wild och jag betalade bar 500 för den hem till dörren dessutom.  Annars doggy prima, de ligger på ca 300kr för stor säck

Anmäl
2015-05-10 16:52 #8 av: Fridaaaa

Doggy räknas dock inte till bra foder

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-05-10 17:00 #9 av: zakkris

Men tyvärr är det de du får för den prisklassen, finns inte bra mat för under 500kr säcken

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.