Annons:
Etikettbeteende
Läst 794 ggr
AnneN
4/13/15, 11:59 PM

Olika reaktioner på vädret

Husse har varit ute och rastat hundarna i regnet, så här beter sig hundarna då de kommer in igen:
Velvet - Kommer trippande med slokande öron, sänkt huvud, låg svans och ser allmänt sur ut över att vara blöt och kall. (Händer endast vid dåligt väder) 
Vid fint väder kommer hon glatt trippande med viftande svans och vil mysa eller leka.

Valle - Rusar lycklig in, hämtar närmaste leksak, rusar vidare till mig för att helt överlycklig hälsa och försöka busa. Han reagerar likadant oavsett vad det är för väder.

Vad tycker era hundar om olika väder?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
VildaVittra
4/14/15, 12:57 AM
#1

Pipen förvandlas till en betongkossa på trappen, så jag får sonika baxa ut henne när hon ska göra av sig. Sedan när hon är klar släpper jag kopplet och hon springer som en pil och sätter sig under tak. Det skulle kunna stå en 50 kg säck med köttbullar i regnet och hon skulle inte peta på dom. Hon är helt övertygad om att bostonterriers är pussmördarhundar som krymp för att deras elaka tvåbeningar släpat ut dom i oväder. Kanske ska nämna att det måste vara 25+ och strålande sol med torr mark för att hon ska tycka att det inte är midvinter.

Pipen stödjer global uppvärmning så hon ber er alla att köra några extra varv med bilen imorgon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ikatza
4/14/15, 2:20 PM
#2

när hon var mindre ville hon ogärna bli blöt och ut i regnet, sa även när hon bara skulle ut i trädgarden for att kissa sprang hon direkt in i ladan for att kissa under tak ^^

nu är hon nästan piggare vid milt regnväder, springer rakt ut i regnet och hoppar glatt ner i närmsta vattenfyllda dike för att splasha runt..

har varit runt 30 grader dom senaste dagarna, och da spenderar hon mest dagen med att sova i solen, flytta sig 2 meter, dricka, flytta sig en meter, sova i skuggan, flytta sig en o en halv meter, sova i solen..osv :)

fridarebecka
4/14/15, 2:32 PM
#3

Vid bra väder: Raka vägen in till mat och vattenskålen, vi går alltid en kissrunda innan middagen och nu tror han att han alltid ska få mat efter promenad…

Vid dåligt väder: Raka vägen upp i soffan för att torka sig på soffkuddarna 😮

Gollums Fru
4/14/15, 8:34 PM
#4

Min valp på nio veckor darrar och piper ynkligt när jag bär ut honom i regnet. Hoppas påattdet går över eftersom jag gärna är ute i regnet :D

Jasa nej saja!

Cahira
4/15/15, 2:02 AM
#5

Några av dom är opåverkade av regn och dom andra totalvägrar att sätta tassen utanför dörren om det regnar. :)

Hela gänget springer in illa kvickt om dom hör åska.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: