Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 2872 ggr
Stempe123
4/12/15, 1:11 PM

Tibbe och chihuahua

Någon som har en tibbetansk terrier och chihuahua blandning? I så fall lägg gärna ut en bild :)

Annons:
zakkris
4/12/15, 1:32 PM
#1

Det är ju en stor storleksskillnad och tibben väldigt ovanlig så hoppas inte för mycket, själv har jag tibetansk terrier lapsk vallhunds blandning

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Frida B
4/12/15, 1:48 PM
#2

Även jag "har" en tibbe blandis, dock blandat med svensk lapphund. Inte världens bästa blandning och skulle aldrig komma på tanken att skaffa en sådan själv.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

zakkris
4/12/15, 1:51 PM
#3

#2 vad har blivit fel där mellan?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Frida B
4/12/15, 1:56 PM
#4

#3 fel och fel, han har verkligen fått mycket från båda raserna bara… Så för mig, ingen blandning jag vill ha. Ljudar vääääldigt mycket, går oerhört lätt upp i varv och svår att få ner, kommer nog vara valp hela livet, fattar inte riktigt när det är dags att lyssna på vuxna hundars signaler… Knappt någon hund som tål honom, vet ej varför. Misstänker att det är att han alltid när han möter en annan hund tar ögonkontakt och håller den med den andra hund. Han utmanar dock inte utan ställer sig alltid i lekställning osv. Misstänker allt detta pga tibbens "aldrig växa upp"mentalitet.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

zakkris
4/12/15, 1:59 PM
#5

Hmm fast jag har levt med timmar och ja har itne sett nått sådant i dem, de är väldigt lugna och mentalt stabila och bra med andra hundar osv. Har aldrig varit några problem vart som alla andra hundar. Men ja vet inte vilken mentalitet de var på din hunds föräldrar iofs

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Frida B
4/12/15, 2:40 PM
#6

#5 jag har alltid hört att just tibben nästan aldrig mognar.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Stempe123
4/12/15, 6:24 PM
#7

Okej kanske inte är något att satsa på då :)

Frida B
4/13/15, 8:52 PM
#8

#7 saken med blandraser är att man aldrig vet hur dom kommer att bli. Tycker jag är lite läskigt..

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

zakkris
4/14/15, 9:31 AM
#9

#8 Håller med helt, dock vet man mer om det bara är två raser, men så kan de bli fel som i mitt fall. Två vallhundar, tänkte detta blir en aktiv hund som jag kan jobba med, hade inte räknat med att hon skulle bli hjärnskadad och rädd för allt och dessutom hata att arbeta med människor. 

Så mitt tips till #7 är kolla noga igenom vilka egenskaper du vill ha i din hund, tänk aldrig på utseendet utan på egenskaperna du vill åt. Och när de kommer till chi och tibbe, storleken är ett problem, det kan bli konstiga former på valparna, vilket gör att de kan bli mer sjuka än vanligt, du väljer en väldigt hårt avlad hund med många sjukdomar och en hund som är väldigt frisk, det kan bli motslag helt. Samt att båda tibben och chi har problem med ögonen, så det kommer bli mer problem troligtvis. Välj istället en ras som inte har ögonproblem om du ska blanda med tibbe, eller en nära släktad ras, blandar man tibbe och lhasa apso som är besläktade långt bak vet du mer vad du får, det kommer bli en lugnare hund som troligtvis vill arbeta lite mer med dig. Båda dem är som sagt släkt med varandra och därför lika till sättet men apson avlad för att vara ren sällskap medan tibben fortfarande har MYCKET vakt kvar i sig, vilket kan vara jobbigt i sig.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

polgara
4/20/15, 6:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min pyret är blandning mellan chihuahua o tibbe med lite inslag av japanece chin

Upp till toppen
Annons: