Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 4122 ggr
jackiejohn
3/24/15, 10:56 PM

Schäfer-Berner senner mix

Hej är ny här på blandrashundar iFokus! Har en liten fråga här, är det någon som har erfarenhet av mixen schäfer-Berner senner? Positiva och negativa erfarenheter är välkomna! 😉 Har erfarenhet av schäfer då jag är uppväxt med den rasen och mina föräldrar har fortfarande schäfer, underbara hundar! Berner senner har jag ingen erfarenhet utav mer än att grannen har två stycken som är supergoa. Vi har en treårig engelsk springer spaniel hane, vi fick tyvärr avliva vår andra hund här för ett litet tag sen pga sjukdom, det var en mix på (gudförbjude såna mixar..) schäfer, golden retriver, flatcoated retriver, border Collin, tax, drever och basset hound… En go och glad liten kille som vi övertog vid 4,5månaders ålder men som sedan september blev oförklarligt sjuk gång på gång och till slut tog vi beslutet att han skulle få somna. Den hunden vi har kvar (springern) var låg de närmsta dagarna efter och nu är han som vanligt igen. Snubblade över en annons nämligen med denna mix som jag frågar om, och grejen hör till att jag är mammaledig med en dotter på 4 månader och jag kommer bli hemma till januari-16 så Att skaffa valp är egentligen perfekt nu när jag går hemma, maken är inte övertygad om en blandras igen och sen tror han att valptiden + bebistiden kommer krocka för mycket.. Så jag fick i uppgift att se om jag kunde hitta lite info om denna mix ☺️ Tack på förhand!

Annons:
Wellcraft
3/25/15, 4:44 PM
#1

Jag avråder.
Schäfern har en hel del sjukdomar & även berner, en blandning av dessa är nog som att beställa en sjuk hund.

Lär även bli en ganska skällig hund, schäfern är inte fåordig och inte heller berner.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

jackiejohn
3/25/15, 7:00 PM
#2

1# Berner sennen vet jag är rätt sjuka, de individer jag träffat av både schäfer och Berner skäller när någon kommer men aldrig annars men det är såklart olika! Nej efter att ha dividerat här hemma så vill vi nog inte ha en blandning igen alls med tanke på den förra hunden, sen är jag full medveten om att blandraser kan vara full friska utan problem också 😊 Nej vi letar vidare! Tack ändå

Wirrie-bell
4/2/15, 8:10 PM
#3

Jag har en som är Schäfer, Siberian husky och Berner sennen :) Jätte mysig dock har han ärvt schäferns känsliga mage :/ Vaktar inte jätte mycket men pratar gärna dock beror ju pratandet också mycket på hur man uppfostrar dem :)  Han vet att han inte får prata vissa tillfällen men man hör på hans pratande om något är fel :)

Upp till toppen
Annons: