Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 2041 ggr
[Diana.K]
2/28/15, 8:03 PM

Rasta hunden!

Hej!

Jag har adopterat en hund och veterinären har bedömt hennes ålder till 6 månader. Jag brukar gå cirka 20-30 minuters promenader per gång. Är det för länge? Hon är cirka 16 kg och ser ut som en pitbull/labrador.

Annons:
AnneN
2/28/15, 8:05 PM
#1

Om du ser att hunden klarar av att gå 20-30 minuter så ser jag inget fel med det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cireea
2/28/15, 8:06 PM
#2

Min labbemix på 7 månader klarar av promenader som är ännu längre, vi har åtminstone en rejäl promenad per dag.🙂 Så om din hund klarar av att gå 20 - 30 minuter ser jag inget fel med det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Diana.K]
2/28/15, 8:18 PM
#3

Tack för hjälpen! Blev lite nojjig när en vän sa att jag borde vara försiktig med raseringen då hon är en valp. Men min hund är aldrig trött, hon skulle lätt orka mer. Hur länge får jag rasta henne per gång? För det tar ungefär 20 minuter innan hon bajsar, så måste gå ett tag innan magen kommer igång.

AnneN
2/28/15, 8:24 PM
#4

Hur länge som är lämpligt att vara ute är väldigt individuellt, beror både på hur långt hunden orkar, vad det är för underlag, hur rask takt man har, om hunden får gå lös, mm. 

Jag tror du kan lita på dina instinkter och magkänsla om vad som är lagom promenadtid för din hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Diana.K]
2/28/15, 8:28 PM
#5

Okej, tack för hjälpen! Nu är jag lugn igen :)

Fridaaaa
3/1/15, 9:23 AM
#6

Man kan inte bara säga en viss tid eller viss sträcka vad som är OK eller inte. Beror på individ samt vad man gör under promenaderna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
vallhund
3/1/15, 4:07 PM
#7

#6 Samt om den är ös eller kopplad.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
3/1/15, 7:36 PM
#8

#7 Precis.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Diana.K]
3/2/15, 10:55 AM
#9

Vi går bara i en lugn takt för jag håller på att lära henne att gå i koppel. Sedan busar vi lite och prövar gå i olika tempo för att hon ska vänja sig. Hon är en gatuhund och kan ingenting. Så våra promenader handlar mest om att träna gå :)

Upp till toppen
Annons: