Annons:
Etikettbeteende
Läst 1029 ggr
[Shettisar]
2015-02-25 11:09

Introducera ny hund

Hur gör ni när ni ska ta hem en valp till en redan befintlig äldre hund i familjen? Är något osäker på om vår 10 åriga tik accepterar en nykomling.Hon är säregen och tycker det bara är jobbigt med små hundar och äldre accepterar hon inte alls på hemma plan.

Annons:
Fridaaaa
2015-02-25 11:13
#1

Jag lät dem träffas ute i trädgården först. Lillan var 6 år och Roxy 8 veckor. Sedan tog vi in dem. Roxy ville vara nära Lillan men Lillan ville inte och sa ifrån. Men efter ja 2-3 veckor gick det bättre och bättre och sedan blev de bästisar.

Mellan jul och nyår tog vi hem en då 8 månaderstik. De fick med träffas ute. Denna tik ville inte veta av Roxy eller Lillan. men efter tja 1 timme släppte det och hon samt Roxy började leka som attan, Lillan tog längre tid men släppt där med och nu har hon varit här 2 månader, och fungerat toppenbra mellan alla tre 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

silversessan
2015-02-25 12:55
#2

Min hund har lite svårt för andra hundar då hon har varit i ett dåligt hem innan. Jag brukar ta en liten promenad med hundarna, fungerar det bra så brukar jag släppa dom lösa i hundrasthagen vid mig och när det fungerar så går vi hem och provar hemma 🙂

Upp till toppen
Annons: