Annons:
Etikettallmänt
Läst 1184 ggr
Hugosmatte123
2015-02-16 13:18

Smutsig runt ögonen

Hejsan! Jag har en vit dvärgpudel/tibetansk spaniel hon blir väldigt smutsig runt ögonen då det rinner från ögonen. Jag tänkte bara fråga hur ni tar bort smutsen på smidigaste sätt! Tack på förhand!

Annons:
Mysisa
2015-02-16 22:07
#1

Är de inte bättre att ta reda på anledningen till varför ögonen rinner? Ögon ska inte rinna

minavitas.wix.com/kennel

[Tilde]
2015-02-25 11:48
#2

Tibbar har ju oftast ett veck vid ögonen vilket gör att det kan samlas ögongrums och tårar där ibland. Vi brukar bara torka bort med mjukt papper. :)

zakkris
2015-03-02 10:39
#3

många små hundraser får lätt en ögonsjukdom som jag just nu itne kan namnet på, men den gör att det rinner mer ifrån ögonen än vanligt. Väldigt vanligt på bland annat chihuahua och andra kortnosade hundar. det går att medicinera om man vill de, men det är inget de lider av om man rengör ofta

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[Forest]
2015-03-02 22:02
#4

Det bästa sätt är tycker jag ha bommullspad och blöta dom med vatten, eller tvätta med kamomillte. Vi har en med lite rinniga ögon detta är för att ett par strån växer fel o leder ur tårarna, vi frågade om operera bort dom med det är inte säkert att dom försvinner chansen var bara 15-25% enligt dom två veterinärerna. Men jag tycker det är bra och kolla upp orsaken ibland kan det behövas spola rent tårkanalen. Hur är det annars med hunden har ni uppsatt pälsen så det inte ligger o stör mot ögonen? annars är det med enkelt att se till med lite spänne eller tofs

[Juel70]
2015-03-09 10:35
#5

Jag har köpt engångsplastflaskor, små med koksaltlösning. Det är bra rengöringsvätska som inte irriterar ögonen.

Upp till toppen
Annons: