Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1622 ggr
Lilithium
1/31/15, 8:54 PM

Är det bara jag

Som tycker att detta verkar lite skumt? 

http://www.blocket.se/alvsborg/Blandrasvalpar_58533417.htm?aw=1
&
http://www.blocket.se/alvsborg/Blandrasvalpar_58532729.htm?aw=1

Massavlar på blandraser och vågar inte ens gå ut med namn,
verkar mer som grossist än uppfödare :/

Om detta inte är tillåtet att lägga upp så är det bara att låsa tråden.


Annons:
Fridaaaa
1/31/15, 8:55 PM
#1

Finns anledningar ibland att folk inte kan/får ge ut sina namn.
För mig är det inte så skumt just att man inte ger sitt namn i en annons

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lilithium
1/31/15, 8:56 PM
#2

För mig ringer det direkt varningsklockor.
Samma lägger ut annonser på Valpar allt för frekvent, så verkar bara vara för att tjäna pengar på det :/


-Aida-
1/31/15, 9:16 PM
#3

är det samma person? det tycker jag verkar lite konstigt att dom har två valp kullar.

Lilithium
1/31/15, 11:21 PM
#4

Ja det är tveklöst samma person, annonserna är nästa identiska plus samma "namn" med.
Verkar otroligt oseriöst.


Patchie
2/1/15, 12:56 PM
#5

Vart kan man anmäla det till?

Fridaaaa
2/1/15, 12:59 PM
#6

#5 LS om personen i fråga bryter mot någon lag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
vallhund
2/1/15, 2:08 PM
#7

Intressant stavning "shytzi" Tullverket är kanske intresserade o skatteverket likaså..

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mysisa
2/3/15, 5:45 PM
#8

Print screen på annonserna sen invänta annons nr tre så går det att anmäla då man bara får ha två kullar per år utan tillstånd. Fast människan kanske har tillstånd o då kommer inte anmälan nånstans. Det är inte olagligt att sälja två valpkullar samtidigt o det finns inget att direkt anmärka på på bilderna

minavitas.wix.com/kennel

Karma123
4/6/15, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag hittade annons på dessa valpkullar (bägge) på Ica i Färgelanda.  Där var priset 6300 kr/valp.  Gick hem  & funderade över varför en människa gör något sådanthär. Och undrade vad "Shytzi " var för någon ras så googlade då jag kom hem & hamnade först på kvinnans blocket-annonser & sen vidare hit på forumet. Detta blev en så pass viktig fråga för mig att jag valde att skapa en användare för att kanske kunna bidra till att inga fler kullar föds hos dessa människor.Mår rent illa.  Måste vi verkligen invänta ännu en annons från kvinnan innan någonting kan göras?

crimson
4/6/15, 4:43 PM
#10

Skulle gissa att de menade shih tzu? Känns som sagt inte jätteseriöst, skulle gissa att det är samma pappa de använt till båda kullar också

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

Lilithium
4/6/15, 10:15 PM
#11

Valpfabrik kallar jag det!


Karma123
4/13/15, 12:44 PM
#12

ytterligare en blocket-annons på samma valpkullar från den 10/4. Dom som inte alls hade bråttom att bli av med valparna då de ville ha "seriösa valpköpare".  Tror detta är 3:e i raden av annonser på blocket om dessa valpkullar + att färgelanda är lappat med 2-3 annonser på det…Suck… 

http://www.blocket.se/alvsborg/Underbara_och_sociala_blandrasvalpar_58532729.htm

Annons:
Lilithium
4/15/15, 9:05 PM
#14

Då kommer de förhoppningsvis lägga ner med hobbyaveln :)


Upp till toppen
Annons: