Annons:
Etikettallmänt
Läst 820 ggr
exitingsvillemo
2015-01-22 09:13

Pitbull-mixar

Ni som skriver att ni har pitbull i era korsningar, hur säkra är ni på att det verkligen är pit i dom?

Pitbull är, som jag förstått, en ganska sällsynt ras i sverige och de kennlar som föder upp pitbull skulle ju slita sitt hår om någon av deras uppfödningar användes i blandrasaveln.
Vilket leder in på min andra fundering; om det nu finns så få rena pitbulls, så bör det ju endast vara "skräpet" som används till mix-aveln?

Jag tror inte att det egentligen är pitbull i de flesta fall där det säljs pitbullmixar, tror att många slänger sig med ordet, för att det är "tuffare" eller av ren okunskap, att alla bullhundar har pit i sig.

Annons:
thea_thea
2015-01-22 09:32
#1

Dom flesta "pitbullmixar" är staff/amstaff blandisar med diverse mastiffer och doggar i sig, alltså shitbulls. Det finns så få APBT i Sverige så jag tror det kan vara en amstaffblandning/shitbull som har blivit lite mindre och muskligare som då är pitbulls såklart ;) Men jag är långt i från expert på området så jag ska nog inte skriva något här ;)

AnneN
2015-01-22 13:01
#2

Jag är 100% säker eftersom jag träffat Velvets morfars ägare och dessutom fått se hans stamtavla (import från usa)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: