Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 853 ggr
MagCass
1/7/15, 9:54 PM

Valp och vikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Fick hem en underbar liten kille idag som skall vara 9 veckor enligt uppfödare, dess mamma är labrador/bordercollie och pappa Rottweiler/schäfer ,har läst vikten av olika raser i samma ålder  och tycker min hunds vikt är alldeles för låg (2kg)drygt,  om man jämför mot en labrador tex i samma ålder, kan det vara så att han är yngre än vad uppfödaren sagt för uppfödaren ville ha bort dessa Valpar väldigt fort då det var en tjuvparning? skulle varit jättesnällt om man fått någon feedback mvh /Magnus

Annons:
AnneN
1/7/15, 11:42 PM
#1

Vad en valp av blandras ska väga är svårt att säga, det kan ju lika gärna vara så att just din valp brås mer på en mindre bordercollie i storlek medan en annan ur samma kull kan brås på en stor rottweiler.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

shelbyeleanore
1/12/15, 12:24 PM
#2

Fick du inget veterinärintyg? Där borde det stå födelsedatum eller iallafall ålder vid tillfället.

Animalluver
1/15/15, 10:53 AM
#3

Låter ganska konstigt enligt mig. Min är border collie plus ca 12% golden i sig och hon vägde 5kg vid 8 v ålder. 
Hmm du har fått alla papper och sånt man ska? 
Sen åt andra sidan kan det ju va att den va minst av alla…men just för raserna så brukar dom inte va så små vid 9 v ålder :) 
Gå till vet och kolla upp det dom brukar ju kunna säga ålder :)

Upp till toppen
Annons: